Obsah

Sněhová vločka I. část

Typ: ostatní
Kolem školky chodí mráz,
rád by vlezl mezi nás.
My se ale nebojíme,
do školky ho nepustíme.

Kolem školky chodí mráz,
rád by vlezl mezi nás.
Však my na něj vyzrajeme,
pořádně se oblečeme.

           První téma integrovaného bloku  nese název Ledové království. I když to venku ledové království jen zřídka připomíná, i přesto jsme se nenechali odradit a zimní atmosféru si vytvořili. 

           Protože jsme se sešli 6. ledna, vysvětlili jsme si, jaký je to den, kdo jsou Tři králové, jaká jsou jejich jména, jaké dary přinesly a význam tříkrálové sbírky. Samozřejmostí bylo vyslechnout si jejich nespočetné zážitky z vánočních prázdnin, přičemž si nejvíce trénovaly jazykové dovednosti- receptivní (vnímání, poslouchání a porozumění) i ty produktivní- samotný výklad. Děti se snažily používat celé věty, rozšířily si aktivní slovní zásobu a neustále se učí komunikovat- počkat, až domluví druhý, nepřekřikovat se atp. 

         Sněhové vločky v tomto období poletují opravdu jen sporadicky, a tak jsme si je alespoň  vyrobili a dále s nimi pracovali. Zkoumali jsme ji, všímali si barvy, jejího tvaru. Zjistili jsme, že každá vločka je odlišná- některá může být kulatá, jiná více hranatá. Téma sněhové vločky nám připomnělo základní geometrické tvary, ve kterých se neustále zdokonalujeme, učíme se je poznávat i pojmenovávat. S vločkami jsme si procvičili i počítání- tedy předmatematické dovednosti. Učíme se počítat, ale i určovat pořadí nebo velikost. 

          Předčtenářské dovednosti procvičujeme za pomocí logopedické pomůcky bzučáku, ale i jinými způsoby. Snažíme se vytleskávat různá slova a uvědmovat si tak, že se slova skládají ze slabik a písmen. Cvičíme i pozornost a paměť. Také jsme se naučili nové básničky- To to zebe, Mráz , ale i písničku Padá sníh, kterou jsme doprovázely Orffovými nástroji. Ve čtvrtek jsem dětem četla pohádku o Sněhové vločce. Děti měly za úkol pilně poslouchat a poté zodpovědět otázky a příběh převyprávět. 

          Co se obecně týče našich logopedických chvilek, zaměřujeme se i na oromotorická nebo dechová cvičení. V oromotorice procvičujeme orofaciální svalstvo a dechová cvičení jsou důležitá pro správné dýchání při komunikaci. 

          V ranních činnostech měly děti možnost procvičit si jemnou motoriku, především grafomotorické schopnosti, kde správný úchop tužky patří k důležitým atributům. A protože jsme od Ježíška dostali spoustu krásných pomůcek, využíváme k procvičení motoriky, ale i logického usuzování i ty. 

         Ani v tomto tématu nechybí výtvarná činnost- tentokrát jsme ztvárňovali královnu zimu. Děti pracovaly s anilínovými barvami a solí. Práce se dětem moc líbila a nutno podoktnout, že se jim i moc povedla. 

        Na závěr to nejlepší- pokusy. Protože všichni víme, že pokud vločku zahřejeme, roztaje a stane se z ní voda, tak jsme si nějaké pokusy provedli. Vyzkoušeli jsme, jak se chová vodní hladina, jak funguje krystalizace a nebo si vyrobili sopku, do které jsme nasypali sodu a zalili octem. Děti byly plné očekávání a napjaté, jak to všechno dopadne. U dětí  posilujeme přirozené poznávací city  (zvídavost, zájem, radost z objevování apod.) 

Sněhové vločkySněhové vločkyGrafomotorikaMalujeme zimuZimaProcvičujeme geometrické tvary PokusPokusPokusPokusPokusPokusHrajeme pohybovou hruHrajeme pohybovou hruPokus


Vytvořeno: 13. 1. 2020
Poslední aktualizace: 13. 1. 2020 12:06
Autor: