Druhé podtéma integrovaného bloku Můj dům, domov, domeček se neslo v duchu budování přátelských vztahů, rozvíjení pohybových dovedností a získávání povědomí o místě, kde bydlíme. Byla rozvíjena slovní zásoba a komunikační dovednosti při popisování obrázků domečků různého tvaru, výšky a materiálu. Dozvěděli jsme se, že domy jsou bytové, rodinné, vybudované z cihel či ze dřeva, rozdíly mezi městem a vesnicí.
V rámci tématu byly děti seznámeny s pohádkou-O třech prasátkách. Děti sestavovaly obrázky dle dějové posloupnosti, vyjadřovaly své myšlenky celou větou, používaly a určovaly předložkové vazby dle obrázků-před domečkem, vedle, za, uvnitř. Děti se proměnily na zedníky a vyzkoušely si postavit vlastní pohádkový komín, následně děti vytvořily skupiny a vytvářely společnou práci. Na závěr jsme porovnávaly velikost, rozdíly, způsob stavby.
Nezapomněli jsme na podporu hudebních dovedností, a to nácvikem písně-Muž hloupý. Na základě písně děti přemýšlely, který materiál je vhodný ke stavbě domu, který nikoli.
Každý měl příležitost vytvořit si vlastní výtvarné dílo-Kouzelné domečky z různorodého materiálu. Děti stříhaly novinový papír, balící, v odstínech hnědé a následně poskládaly vlastní domečky.
Dozvěděli jsme se toho spoustu nového, ale přitom jsme nezapomínali na zábavu, spontánní hru dětí a budování zdravého ducha cvičením s náčiním, hudbou, ve třídě či na školním hřišti. Byla rozvíjena hrubá motorika a kreativita při hudební improvizaci na píseň- Muž chytrý stavěl dům.