V minulém týdnu nás doprovázelo téma "Co ukrývá voda". V ranních aktivitách jsme s dětmi vytvářeli podvodní svět, skládali origami-ryba, puzzle-námětové hry, tanec vodních víl-plynulé pohyby, skládání ryb z PET vršků, využívali didaktické hry pro náš rozvoj, konstruktívní hry a grafomotorický koutek. Podvodní svět můžete nalézt níže, anebo v šatně Lesní třídy.
Doprovázeli jsme se novými písněmi a básněmi, ke kterým jsme přidali pohyb/tanec, klavír a Orffovy nástroje.
Vodníček
Pláče vodníček,
že mu vyschl rybníček,
mlýnek doklapal,
šůsek fráčku dokapal.
Klapy, klapy, klap,
umíme to taky tak.
Neplač vodníčku,
nebe pošle vodičku.
K písni jsme navázali dalšími činnostmi. Děti plnily vodníkovi rybník (předávání hrnků s vodou, spolupráce), pohybové pexeso (hrnky). Vložily do rybníku kouzelné květy, které jsme následně pozorovali při rozevírání.
Dále jsme rozvíjeli orientaci v prostoru (pojmy-nad, pod, za, před, vpravo, vlevo, na, hledání prstenu, korálků ve třídě), smysly-chuť (voda sladká, slaná, kdyselá), jemnou motoriku (navlékání korálků), předmatematické dovednosti (počítání/porovnávání ryb), znalosti a slovní zásobu (poznávání vodních živočichů, ekologie).
Celý týden jsme proplétali pohybovými hrami a aktivitami. Dětem ve třídě přibyli 2 noví kamarádi-rybky, které musely krmit. Tuto úlohu zvládly bez problémů. Nechyběl ani pokus – Filtrace, kde se děti dozvěděly princip čistění vody a sami si to vyzkoušely.