Poslední podtéma integrovaného bloku Barevné čarování nás přeneslo do Pohádky černé. V rámci tématu děti vyhledávaly černé předměty v místnosti a pojmenovávaly je. Vyjadřovali své pocity, které v nás černá barva vyvolává.
Byla rozvíjena matematická pregramotnost – hledání ztracených teček berušky, počítání, porovnávání, pojmy více/méně, větší/menší.
V rámci tématu jsme pracovali s příběhem-Jak se měsíc urazil. Prostřednictvím příběhu děti získávaly povědomí o střídání dne a noci, o síle Slunce a Měsíce. Dozvěděli jsme se, jakým způsobem se ve tmě orientujeme (světlo, svíčka, baterka) a co nám svítí na cestu při noční obloze. Děti si vyzkoušely pohyb ve tmě, měly možnost si posvítit baterkami. Následně jsme vytvářeli světelné efekty, stínové divadlo a také jsme vytvořili hvězdnou oblohu. Bylo rozvíjeno smyslové vnímání při zkoumání předmětů hmatem.
Pokračovali jsme v tvorbě z keramické hlíny. Tentokrát děti vytvářely čerty. Byla podporována samostatnost práce a hygiena pracovního místa.
Nezapomněli jsme na rozvoj hudebních dovedností, a to v rámci nácviku vánočního pásma pro příležitost rozsvěcování stromečku v Teplicích nad Bečvou, a také pásmo písniček a básniček pro Mikuláše.