Poslední podtéma integrovaného bloku Brána otevřená se neslo v duchu poznávání jarních květin, hmyzu a jejich pozorování pod lupou.
Byla rozvíjena slovní zásoba o názvy květin, bylin a stromů. K rozvoji hudebních dovedností byly využity písně Rozvíjej se poupátko, Stromy, Šla Nanynka do zelí, Šel zahradník do zahrady. Všechny tyto písně byly doplněny rytmizací, pohybem, hrou na tělo i dramatizací.
V tuto dobu už mohla být část režimu přesunuta do prostředí školní zahrady, kde mají děti příležitost poznávat a pozorovat živočichy v trávě díky lupám. Během pozorování si děti uvědomily anatomii těla některých druhů hmyzu - včela, mravenec. Děti pozorovaly a popisovaly počet nohou, barvu a vzhled. Byla rozvíjena enviromentální senzitivita - ochrana živočichů a péče o živou přírodu. Děti se seznámily s rostlinami ve vyvýšených záhoncích a byly poučeny o péči rostlin. Bylinky jsme měli příležitost i smyslově vnímat - čichem, zrakem, chutí.