Druhé podtéma integrovaného bloku Můj dům, domov, domeček se neslo v duchu budování přátelských vztahů, rozvíjení pohybových dovedností a získávání povědomí o místě, kde bydlíme. Byla rozvíjena slovní zásoba a komunikační dovednosti při popisování obrázků domečků různého tvaru, výšky a materiálu. Dozvěděli jsme se, že domy jsou bytové, rodinné, vybudované z cihel či ze dřeva, rozdíly mezi městem a vesnicí.
V rámci tematu byly děti seznámeny s pohádkou-O třech prasátkách. Děti sestavovaly obrázky dle dějové posloupnosti, vyjadřovaly své myšlenky celou větou, používaly a určovaly předložkové vazby dle obrázků-před domečkem, vedle, za, uvnitř.
Nezapomněli jsme na podporu hudebních dovedností a to nácvikem písně-Muž hloupý. Na základě písně děti přemýšlely, který materiál je vhodný ke stavbě domu, který nikoli. Byl podporován smysl pro vlastenectví-poslech státní hymny, vysvětlení neznámých slov-bory, lučiny. Děti poznávaly vlajku ČR, následně si samy vlajku vybarvily a vystřihly.
Ve čtvrtek 16. 9. 2021 jsme s třídou Badatelů vyrazili na průzkum místních jeskyní. Děti očima zkoumaly jeskynní útvary, vymýšlely vlastní originální názvy a získávaly nové poznatky o této přírodní památce. Po exkurzi naše výprava nebyla ukončena a pokračovali jsme dál k řece Bečvě, která nám odkryla bohatství v podobě kamínků různých tvarů. Své prožitky z návštěvy jeskyní děti výtvarně znázornily a můžete je spatřit na školní nástěnce MŠ.
V průběhu tematu děti získávaly povědomí o širším prostředí-Česká republika, zahraničí. Děti vyjadřovaly své názory a odpovídaly na otázky-Jak poznáme, že jsme se ocitli v cizí zemi?-jiný jazyk, vlajka, zvyky. Byl obohacován slovník o nová slova-vlast, globus, zeměkoule, státní znak, vlajka. Vnímali jsme význam slova domov a hledali jeho vysvětlení v básni Domov od J. V. Sládka. Je před námi ještě dlouhá cesta za poznáváním všeho krásného, co nás obklopuje. My se na naši badatelskou roli vrhneme se ctí a těšíme se na nové prožitky.