Třetí podtéma integrovaného bloku Můj dům, domov, domeček se neslo v duchu budování přátelských vztahů, rozvíjení pohybových dovedností a získávání povědomí o místě, kde bydlíme. Byla rozvíjena slovní zásoba a komunikační dovednosti při popisování obrázků domečků různého tvaru, výšky a materiálu. Dozvěděli jsme se, že domy jsou bytové, rodinné, vybudované z cihel či ze dřeva, rozdíly mezi městem a vesnicí.
Byly rozvíjeny oblasti polytechnické výchovy při pozorování stavby domu z okna MŠ. Na chvíi se z nás stali architekti a navrhovali jsme vlastní stavby dle fantazie či za využití předlohy-práce dle návodu, zachování množství kostek v řadě, sloupci.
Děti tvořily ve vnitřních prostorách mateřské školy i na školní zahradě. Vytvářely piktogramy dle předloh i podle fantazie, čímž byla rozvíjena představivost a logické myšlení. V průběhu tematu děti získávaly povědomí o širším prostředí-Česká republika, zahraničí. Děti vyjadřovaly své názory a odpovídaly na otázky-Jak poznáme, že jsme se ocitli v cizí zemi?-jiný jazyk, vlajka, zvyky. Byl obohacován slovník o nová slova-vlast, globus, zeměkoule, státní znak, vlajka. Vnímali jsme význam slova domov a hledali jeho vysvětlení v básni Domov od J. V. Sládka. Je před námi ještě dlouhá cesta za poznáváním všeho krásného, co nás obklopuje. My se na naši badatelskou roli vrhneme se ctí a těšíme se na nové prožitky.