V tomto bloku jsme hledali odpovědi na otázky - co je to půda? k čemu nám slouží? jaké máme druhy hlíny?
Cílem bylo seznámit děti s půdou (zeminou, hlínou). Byla rozvíjena slovní zásoba a logické myšlení při usuzování a při vysvětlování užitečnosti půdy pro náš život. Děti vnímaly hlínu všemi smysly a vytvářely přídavná jména spojené s hlínou-suchá, mokrá, jemná, tvrdá. Pozorovali jsme žížaly v malém žížaláriu a zkusili zasadit semínka řeřichy za ideálních podmínek, za sucha a za tmy. Děti sledovaly proces růstu a zjistily, že semínka nevyrostou ani za sucha, ani za tmy. Už víme, která zvířata žijí pod zemí a zkusili jsme si lézt podzemní chodbou - tunelem.
Seznámili jsme se s živly - vodou, ohněm, půdou a vzduchem a společně jsme pozorovali pokusy s vodou, co plave, neplave, rozpustí se, nerozpustí, co vodu zabarví a co ne. Do větru jsme pustili draky a rozmotávali jsme dračí ocásky.
Také nás navštívil skřítek Podzimníček. Děti popisovaly, jak Podzimníček vypadá a usuzovaly, kde může odpočívat přes zimu. Na vycházce jsme pak vytvořili skřítkovi domeček z přírodnin. Při té příležitosti jsme si zkusili obkreslit kůru stromu a pro dobití energie jsme strom také objali.
Hudební výchovu jsme podpořili hrou na flétnu, zpěvem a rytmizací. Pohybem jsme ztvárnili vítr a pohyb listí. S javorovým listem jsme si také zacvičili.
Také tyto dny jsme gratulovali oslavencům :)