Poslední podtema integrovaného bloku Barevné čarování nás přeneslo z Bílé pohádky do protikladu Pohádky černé. V rámci tematu děti vyhledávaly černé předměty v místnosti a pojmenovávaly je. Vyjadřovali své pocity, které v nás černá barva vyvolává-strach, tajemství, noc. Děti určovaly věci dle tvaru , barvy, charakteru a vlastností. Byla rozvíjena orientace v prostoru, vyjadřování v celých větách a tvorba protikladů-černý x bílý, hodný x zlý.
Podtematem nás provázela pohádka-Jak se měsíc urazil. Prostřednictvím příběhu děti získávaly povědomí o střídání dne a noci, o síle Slunce a Měsíce a o tajemstvích, které noc ukrývá, byla rozvíjena kultura slovního projevu, učili se vyjádřit svou myšlenku, dále děti získaly poznatky o Měsíci jako součástí vesmíru a zároveň rozvíjely své kritické myšlení. Byla rozvíjena čtenářská pregramotnost a sluchové vnímání při rozlišování hlásky či slabiky na počátku slova, děti dále vytvářely slova dle počáteční hlásky. Děti projevily vlastní fantazii při výtvarném vyjádření Černé pohádky.
Dozvěděli jsme se, jakým způsobem se ve tmě orientujeme (světlo, svíčka, baterka) a co nám svítí na cestu při noční obloze. Děti na vlastní kůži pocítily absolutní tmu, ve které jsme si posvítili baterkami. Děti následně vyjadřovaly, jaké měly ze tmy pocity, vytvářely světelné efekty, tančily tanec strašidel. Těšíme se na další temata, která budou v duchu pekelných čertovin, vánočních tradic a překvapení.