Posledních čtrnáct dní jsme se ve školce zabývali tématem "Tajemné stopy." Přesto, že jak naše děti, tak i některé paní učitelky dostihla zrádná nemoc, tak jsme se zbytkem dětí pečlivě bádali, co tento tajemný název může znamenat. Společnými silami jsme došli k závěru, že se bude jednat o stopy zvířat v zimě.
Celý začátek jsme odstartovali příběhem "O Sněhové královně," abychom si lépe představili pravou "ladovskou" zimu. Naučili jsme se poznávat ptáčky - povídali jsme si o tom, kteří odlétají do teplých krajin, ale také právě o těch, kteří zůstávají a jak se o ně musíme starat. Donesli jsme si do školky ptačí budku a společně jsme ji naplinili krmivem pro ptáčky. U této příležitosti jsme si povídali, co jim můžeme dát a co naopak nesmíme - čím bychom jim mohli ublížit. A nyní už budka zdobí naši školní zahradu.
Nezaměřovali jsme se ale jen na ptáčky, ale také na zvířátka v lese. Podle tajmených stop jsme hledali zvířátko, kterému by stopa mohla patřit. Z příběhu o zvířátkách jsme se dozvěděli, kdo se o ně v průběhu zimy stará a co jim nejvíce chutná.
Vzhledem k tomu, že i zvířáka musí být v zimě opatrná, neboť zem klouže, tak jsme si i my ve školce vytvořili překážkovou dráhu, na které si děti vyzkoušely své pohybové dovednosti.
Celých čtrnáctní dní jsme pilně procvičovali matematické dovednosti, komunikativní dovednoti i grafomotoriku. Děti si téma moc užívaly. Třešničkou na dortu byla oslava našich dvou dívenek, které měly svátek.