V minulém týdnu nás doprovázelo téma s názvem "Tajemné stopy". V ranních činnostech děti čekal každý den grafomotorický koutek, poznávání stop (přiřazení zvířete ke správné stopě), námětové a výtvarné koutky. Ve výtvarném koutku jsme s dětmi malovali pozadí anilinovými barvami. Po zaschnutí jsme pomocí razítek otiskovali stopy do sněhu. Děti rozvíjely grafomotoriku, jemnou motoriku, myšlení, pozornost, soustředění. Zdokonalovali jsme naše znalosti a úchop tužky/štětce/nůžek.
V pohybových činnostech jsme s dětmi každý den procvičily celé tělo. Používali jsme různé náčiní-stuha, míček, ale také i jen vlastní tělo. Nesmělo chybět cvičení "Pozdrav slunci". Pokoušeli jsme se také o rovnovážná cvičení, u kterých jsme se museli řádně soustředit. Zahráli jsme si také vždy nějakou hru "Na sněhové vločky" a "Koulovaná", kde děti procvičovali pozornost, vnímání, hrubou motoriku, koordinaci těla a míčku.
V pondělí jsme s dětmi rozvíjeli svou osobnost, komunikaci, spolupráci a vnímání při dramatické činnosti. Děti si měly možnost zahrát pohádku "Boudo, budko". Tato aktivita vzbudila velký zájem a radost. Další den nás čekalo hledání stříbrného koně, o které nás poprosil měsíc Leden svým dopisem. Po splnění úkolů, se podařilo stříbrného koně úspěšně nalézt.
Ve středu jsme se naučili novou píseň "Zvířátka v zimě". Děti rozvíjely sluchové vnímání, rytmus, slovní zásobu. Součástí bylo také dechové a artikulační cvičení.
Dále jsme se učili spolupracovat. Děti měly za úkol předávat míč nad hlavou, vedle těla atd. Následovala hra "Obr a Paleček".
Konec týdne jsme zakončili rozvojem předmatematických dovedností – Kolik stop zanechali? Děti měly za úkol hledat stopy podle barev. Následně proběhla kontrola, počítání stop a porovnávání (více/méně).