Již během ranních činností byly pro děti nachystány aktivity, které rozvíjí jemnou motoriku, koncentraci, ale i logické usuzování. Děti skládaly dílky s dopravními prostředky podle předlohy, také měly možnost zahrát si dopravní pexeso, tvořit cestičky z tkaniček i vlny nebo kamínků. Pro děti byly přichystány i grafomotorické listy.
Během týdne se děti setkávaly s pojmy jako je cesta klikatá, rovná, dlouhá nebo krátká. Tyto informace poté využily ve stavbě cest z PET vršků nebo dřevěných kostek. Ani tento týden nám nechyběla výtvarná výchova. Děti se učí správnému úchopu štětce, ale také se učí novým technikám. Oblíbily si houbičky, malířské štětce
i válečky. Děti malovaly nebe, silnici a moře. Výkresy jsme poté využívali další dny
k přiřazování různorodých prostředků k právě zmíněným plochám. Samozřejmostí bylo i osvojení si nových pojmů a rozšíření tak slovní zásoby.
Ke konci týdne děti malovaly první společný obraz- Cesty, cestičky.
Samozřejmostí bylo i seznámení dětí s bezpečností na dopravních komunikacích
a dopravními značkami. V terénu si děti všímaly cest úzkých, širokých i kamenitých, přičemž si procvičovaly hrubou motoriku a celkovou kooperaci těla. Děti se naučily
i nové pohybové hry: "Hra na Semafor" nebo "Hra na auta". V průběhu těchto her se mimo jiné učily a procvičovaly barvy. Celým týdnem nás provázela tématická písnička s názvem Naše Země.