Prostřednictvím pohádkového příběhu byly děti motivovány k jarnímu tematu. Byly rozvíjeny řečové dovednosti a obohacena slovní zásoba o nová slova-názvy květin. Pomocí písně Uvíjíme věneček si děti upevňovaly jednotlivé názvy jarních květin. Byl podporován rozvoj matematických představ při vyhledávání květin dle barvy a dle daného množství.
V průběhu tematu měly děti možnost vyjádřit se výtvarně, pohybově i hudebně. Pomocí temperových a vodových barev děti namalovaly květiny a louku. Byla rozvíjena jemná motorika při mačkání papíru, kterým děti zdobily květiny a vytvářely mravence a jiné drobné živočichy na louce. Během výtvarného projevu mohly děti volit a míchat barvy dle své fantazie.
Nezapomněli jsme na pravidelný pohyb venku v prostorách školní zahrady i v okolí Teplic. Během pobytu venku jsme objevovali typické znaky jara, rozvíjeli jsme pohybové dovednosti a schopnosti a obdivovali jsme nový herní prvek-Dendrofon, jehož pomocí děti rozlišují jednotlivé druhy dřeva a vnímají rozdílnost jejich zvuků.