Poslední podtema integrovaného bloku Brána otevřená se neslo v duchu poznávání jarních květin, hmyzu a jejich pozorování pod lupou. V průběhu celého týdne děti získávaly poznatky ze světa hmyzu a to zejména ze života včely medonosné. Prostřednictvím vzdělávacího videa byl dětem zprostředkován vývoj včely, život v úlu, jeden z nejstarších druhů lidské činnosti-včelařství, produkty včel-med, propolis, vosk a význam včel pro lidstvo.
Byla rozvíjena slovní zásoba o nová slova-plástev, propolis, včelí tanec, trubec, dělnice, matka-včelí královna. K rozvoji hudebních dovedností byla využita píseň Včela, kterou děti vyjádřily pohybem, hrou na tělo i dramatizací. K rozvoji základů programování nám pomohla programovatelná robotická hračka bee-boot, které děti pomocí tlačítek zadávaly úkony k pohybu z jednoho bodu do druhého.
Vzhledem k tomu, že velká část režimu je přesunuta do prostředí školní zahrady, mají děti příležitost poznávat a pozorovat živočichy v trávě. Díky pozorování jsme si uvědomili anatomii těla některých druhů hmyzu-motýl, včela, mravenec, pavouk. Děti pozorovaly a popisovaly počet nohou, barvu a vzhled. Byla rozvíjena enviromentální senzitivita-nesahat na hmyz, motýlí křídla.
K správnému uchopení anatomie těla včely nám napomohlo výtvarné zpracování prostřednictvím tvorby včelky mačkáním papíru, kresbou včely a vystřihováním i malbou včelích pláství.