V tomto tématu si děti osvojily část informací o naší historii. Pomocí rytířských hrátek přicházely na rytířské vlastnosti a složily rytířskou přísahu.
Dále poslouchaly pověst o hradu Helfštýn, kam jsme se také vydali. Děti hledaly zakletého Friduše a studnu, kterou Friduš nechal s čertí pomocí vykopat.
Díky stavbě jsme nacházeli rozdíly mezi hradem a zámkem, přímomínali si lidé, kteří na nich sidlili a co všechno museli dělat.
Společně děti stavěly hrad z kostek, bojovaly s drakem, kde si trénovaly hod vrchním obloukem, cestovaly po čtvercové síti (vpravo-vlevo), rozvíjely motoriku i logické myšlení při vyplňování pracovních listů a mnohé další...
Ježčím krokem celým rokem, tak se jmenoval program ve kterém se děti seznámily se životem ježka a osvojily si spoustu informací, které se ho týkají. No a hlavně si ujasnily, že jablíčka jí ježek POUZE v pohádkách