Podle dávné tradice lidé vítali jaro také otvíráním studánek — symbolickým vyčištěním pramene po dlouhé zimě. Lidé si odjakživa studánek velmi vážili, jelikož prameny bývaly cenným zdrojem pitné vody. Děti byly s tradicí seznámeny a byl jim vštěpován základ enviromentálního cítění-respekt ke všemu živému, ochrana vody i přírody před znečištěním, šetření s vodou, recyklace.
Ve výtvarných činnostech jsme si namalovali studánku obklopenou lesy a v hudebních činnostech jsme volně improvizovali na skladbu "Znám kříšťálovou studánku". Nechyběl ani přednes této básně od J. V. Sládka, děti měly možnost se seznámit s textem.
V tomto týdnu také probíhala intenzivní příprava na zápis do 1. tříd ZŠ a byly procvičovány a podporovány všechny oblasti vzdělávání.
Využili jsme slunečného počasí a vyrazili na školní zahradu, kde jsme v rámci pohybových her podporovali týmového ducha a spolupráci ve skupině.