Obsah

Barevné čarování-Černá pohádka

Typ: ostatní
barevné spektrum Černá

to je tajemství
Za černých nocí všechno spí
jen černočerné větry vanou
a bludičky jdou na, čekanou
na černočerné rozcestí

              Poslední podtema integrovaného bloku Barevné čarování nás přeneslo z Bílé pohádky do protikladu Pohádky černé. V rámci tematu děti vyhledávaly černé předměty v místnosti a pojmenovávaly je. Děti určovaly věci dle tvaru , barvy, charakteru a vlastností. Byla rozvíjena orientace v prostoru, vyjadřování v celých větách a tvorba protikladů-černý x bílý, hodný x zlý. 

        Podtematem nás provázela pohádka-Jak se měsíc urazil. Prostřednictvím příběhu děti získávaly povědomí o střídání dne a noci, o síle Slunce a Měsíce a o tajemstvích, které noc ukrývá, byla rozvíjena kultura slovního projevu, učili se vyjádřit svou myšlenku, dále děti získály poznatky o Měsíci jako součástí vesmíru a zárověň rozvíjely své kritické myšlení. Byla rozvíjena čtenářká pregramotnost a sluchové vnímání při roslišování hlásky či slabiky na počátku slova, děti dále vytvářely slova dle počáteční hlásky.  Dozvěděli jsme se, jakým způsobem se ve tmě orientujeme (světlo, svíčka, baterka) a co nám svítí na cestu při noční obloze. Děti na vlastní kůži pocítily absolutní tmu, ve které jsme si posvítili baterkami, či svítícími kamínky. Děti následně vyjadřovaly, jaké měly ze tmy pocity.

světelná show na stropěvytváření světelných obrazcůbarevné spektrumsvětelné zkoumání, oddalování a přibližování baterkyradost z objevování

 


Vytvořeno: 1. 12. 2019
Poslední aktualizace: 9. 2. 2020 20:31
Autor: