V průběhu podtematu Bílá pohádka děti sdělovaly své pocity z bílé barvy kolem nás a vyjadřovaly, co v nich vyvolává- pocit radosti, čistoty, dobro či naopak nudu-málo barevnosti. Bylo rozvíjeno smyslové vnímání při zkoumání předmětů hmatem, při vyhledávání předmětů pod mlhou a rozvíjena předmatematická pregramotnost v rámci zapamatování a určení množství předmětů, které ubyly či naopak přibyly.
V rámci pohádky Trápení s mlhou-L Freyová děti naslouchaly čtenému příběhu, převyprávěly jej, vystihly kladné i záporné vlastnosti postav. Byla upevňována posloupnost ročních obobí a měsíců v roce. Poznávali jsme měsíc svého narození prostřednictvím písně 12 je měsíců. Podzimní období je spojeno s příjezdem sv. Martina na bílém koni. Děti si prošly aktivitami, které jim názorně a prakticky objasnily příběh o sv. Martinovi (formou vyprávění, prostřednictvím dramatizace a výtvarným vyjádřením). Sdělovali jsme, co se nám na Martinovi líbí- jaký si z něho můžeme vzít příklad, jakého měl pomocníka (koně) a jak bychom mohli pomáhat dnes a komu.