Výchovně vzdělávacím tématem tohoto týdne nás provedl pan myslivec, který nám ukázal, co všechno by ke svému řemeslu měl umět a znát. Uvedl nás do lesa, kde nám ukázal základní rozdíly mezi listnatými a jehličnatými stromy, podle čeho můžeme poznat jednotlivé stromy, ale také nám pověděl z jakých částí se strom skládá.
Díky krásně zbarvené přírodě a teplému počasí jsme s dětmi detailně prozkoumali každý strom v okolí naší školky, všemi smysly jsme se seznámili s jejich listy, kůrou či plody a vnímali jsme jejich odlišnost. Především přírodní materiál nám sloužil k rozvoji předmatematických dovedností, prostorové orientaci, ale také k rozvoji logického myšlení. Odborná literatura a encyklopedie ze stromu poznání nám detailněji přiblížily tématiku stromů, kořenů, lesa. Také jsme zde našli zajímavé a užitečné informace ze světa zvířat, které žijí v lese. Naučili jsme se poznávat jejich stopy, spoléhat se jen na svůj sluch a poznávat zvuky zvířat. Nezapomněli jsme ani na ekologickou výchovu, kdy děti prostřednictvím logického myšlení měly vybrat to, co do lesa patří a co nám může být prospěšné a užitečné a co naopak naší přírodě škodí.
Listy nám také sloužili k ranním pohybových chvilkám kdy za zpěvu písničky "Lístečku dubový" jsme sladily pohyby s hudbou a tudíž vnímali hudbu všemi smysly. Na velké archy papíru jsme procvičovali jemnou motoriku kdy je kreslily různorodé druhy stromů.