Obsah

Vzdělávání v přírodě

Typ: ostatní
K rozvíjení dovedností dětí využíváme prostředí školní zahrady.

             Jelikož počasí odpovídá letním teplotám a od rána sluníčko hřeje, přesouvá se režim dne, činnosti a částečně stravování do venkovního prostředí. Pohybové činnosti jsou realizovány během dopoledního i odpoledního programu. K řízeným pohybovým aktivitám využíváme hřiště, kde mají děti možnost zkoušet překážkové dráhy, učit se házet a chytat míč a realizují se zde kolektivní sporty, jež podporují týmového ducha a spolupráci ve skupině-florbal, fotbal. K spontánním pohybovým aktivitám slouží dřevěné a herní prvky rozmístěné na zahradě-chůdy, klády, hrad, klouzačka, kopcovitý terén.

svačíme pod pergolouhradrozvíjíme hrubou motorikukouzlíme úsměvy

             V přírodním prostředí se děti každodenně setkávají s místní faunou i flórou, učí se jejich názvy, pozorují je a vnímají všemi smysly. K rozvoji tvůrčího ducha slouží pískoviště, kde děti realizují své nápady, kopou, využívají vodu k úpravě staveb a vnímají vlastnosti písku. Děti jsou vedeny k údržbě školní zahrady-pravidelně zalévají záhonky, poznávají zeleninu a bylinky. Samozřejmě nezapomínáme na dodržování pitného režimu a zároveň upozorňujeme děti na šetření s vodou.

výpěstkysbíráme plodytvoříme na pískuzkoumáme vlastnosti pískupozorujeme místní faunuhousenkarozvíjíme jemnou motorikuřízené činnosti

 


Vytvořeno: 16. 6. 2019
Poslední aktualizace: 16. 6. 2019 18:09
Autor: Eva Školoudíková