V minulém týdnu nás doprovázelo téma V krajině lesních skřítků. V tomto týdnu se děti ponořily do života v lese, lesních zvířat, lesních plodů.
V ranních aktivitách jsme s dětmi vyráběli sovy. Výtvarná aktivita spočívala v malbě sovy a otisku rukou. Následné vystřižení a slepení k sobě. Děti zdokonalovaly úchop nůžek a práci s lepidlem.
Během celého týdne jsme zpívali píseň „Trpasličí svatba“, doprovázeli jsme se hrou na tělo, Orffovými nástroji anebo klavírem. Píseň jsme zapojovali i do různých pohybových her či aktivit.
Učili jsme se poznávat stromy, zvířata a lesní plody. Rozvíjeli jsme smysly-zrak (pozorování přírody, dřeva, živočichů, rostlin), hmat (struktura povrchu stromu), sluch (poslech zpívajících ptáku při vycházce, pobytu venku), čich (vůně dřeva, rostlin). Pracovali jsme s pohádkou „Sněhurka a sedm trpaslíků“, ze které jsme si vzali ponaučení (neotvírat a nekomunikovat s cizími lidmi, nebrat si nic od cizích lidí). Pohádka nás provedla lesním královstvím, naučili jsme se spoustu zajímavých věcí. Při pobytu venku jsme pozorovali jarní krajinu-stromy, rostliny, zvířata, ale také letokruhy na pařezu. Předmatematické dovednosti byly také nedílnou součástí celého týdne-počítání, čísla do 10, porovnávání-více/méně, geometrické tvary. Skládali jsme lesní skřítky z přírodnin a jejich domečky. Nechyběly ani pohybové hry, při který jsme rozvíjeli pozornost, vnímání, soustředění, rychlost, ale i počty.