Obsah

Uvíjíme věneček

Typ: ostatní
Taťka, mamka, děti k tomu,
rodina je, když jsme spolu.
Ve dne, v noci, v zimě, v létě,
nejradši jsme na výletě.

V bříšku jsi mě nosila,
v kočárku mě vozila.
Pamatuješ první zoubek?
Natlučené kolínko?
U všeho jsi vždycky byla,
moje sladká maminko.
Za každou tu chviličku
nosím si Tě v srdíčku.

           Poslední podtéma integrovaného bloku "Brána otevřená" v sobě skrývá aktivity a činnosti týkající se rodiny a především našich maminek. Vzhledem k pandemii jsme nemohly oslavit Den matek, ale i přesto nemůžeme toto téma vynechat, protože kolem rodiny se točí celý svět a je důležité si to uvědomovat už od raného dětství :-). 

          Milé maminky, z vyprávění Vašich dětí, jsme zjistily, že máte doma opravdové pomocníky, kteří Vám pomáhají s prádlem- jeho věšením, dáváním do pračky, děti pomáhájí utírat nádobí, luxovat nebo utírat prach. Taky jsme se dozvěděly, že se na ně někdy zlobíte, když se zdráhají jít večer koupat nebo se jim zrovna nechce oblékat, nechtějí jít spát, ale i přesto z jejich výpovědí vyšlo najevo, že jste moc hodné a mají Vás moc rády. 

           Mimo povídání, kdy si děti trénují kultivovaný projev, rozšiřují slovní zásobu, jsme se zaměřili i na rozvoj předmatematických nebo předčtenářských schopností především v ranních činnostech, kdy děti pracovaly hlavně s vyrobenými pomůckami. Jemnou motoriku, především grafomotorické schopnosti trénovaly při kreslení svých maminek nebo obličejů. 

           Druhá část tématu se týkala taky květin, jak už z názvu vyplývá. Neustále si osvojujeme názvy nových květin, pracujeme s živými květinami nebo i obrázkovým materiálem. Venku trávíme velkou část dne, a tak mají děti možnost přírodu pozorovat v celé její kráse. 

           K zlepšování se v oblasti hrubé motoriky jsou pro děti připraveny didakticky zacílené aktivity. Venku využíváme například naše hřiště, kdy jsme pro děti nachystaly překážkovou dráhu, ale samozřejmě všechny komponenty na zahradě splňují potřeby k rozvoji v této oblasti. 

         Rozvíjíme i cit ke klasické hudbě, jako je hudba B. Smetany nebo G. F. Händela, kdy děti provádí improvizovaný nebo řízeny tanec dle vzoru. Kromě klasické hudby se děti naučily i nové písničky, které jsou doprovázeny pohybem nebo Orffovými nástroji. 

Hrajeme si na pískovištiJemná motorikaBarvy, představivostSbíráme a zkoumáme sedmikráskyMareček nám připravil lesní polévkuEvelínka zase šmoulí zmrzlinku s oříškyVája zase vanilkovou :-)Bydlení pro beruškuPřekážková dráhaKreslíme obličejPředmatematické dovednostiKreslíme obličejKontrola záhonkůBábovka


Vytvořeno: 31. 5. 2020
Poslední aktualizace: 31. 5. 2020 12:11
Autor: