Obsah

To je kopec, to je hrad

Typ: ostatní
Čtvrté podtéma integrovaného bloku Můj dům, domov domeček nás zavedlo do tajů hradního života.

To je kopec, to je hrad- téma, které nás doprovázelo poslední dva týdny v měsíci.
V rámci tohoto podtématu se děti seznámily se stručnou historií hradů, se životem na hradě i s jeho obyvateli. U dětí byly rozvíjeny komunikační i lokomoční schopnosti, schopnost koncentrace, mechanické paměti i logického usuzování. Naši paměť jsme trénovali i zapamatováním si básně  O králi, která nás provázela celým tématem: 

Byl jednou jeden starý král,

nevím již dnes, kde kraloval.

Však slavný byl. Jak na trůn sed,

tak bez meškání usnul hned. 

 

Tři týdny spal, pak vyskočil

a do kolečka se zatočil. 

Třikrát se protáhl, a pak si sed,

a bez meškání usnul hned. 

 

V průběhů dnů jsme využívali i moderní výpočetní techniku, pomocí které byly dětem prezentovány obrázky hradů, přičemž jsme si říkali, jak hrady vypadají, co je jejich součástí, proč vůbec vznikaly, z čeho se stavěly nebo kdo tato obydlí obýval. Také měly děti možnost zhlédnout krátkou pohádku o praotci Čechovi. 

Pozorujeme hrad

Jako příklad rozvíjení lokomočních schopností, rozvíjení jemné i hrubé motoriky patří třeba stavění hradů z kostek různého materiálu a odlišné velikosti.

Stavění z molitanových kostekGumové kostkyStavíme i z dřevěných kostek Stavění z kostek patří mezi naše oblíbené činnosti A tak moc jsme šikovní Kostky využíváme i pod naší pergolou

Jemnou motoriku jsme cvičili i při výtvarných činnostech. Děti si vyrobily vlastní korunky, ale také si zkusily namalovat hrad dle předlohy. 

Tvorba korunkyKorunky nás bavíI já rád tvořím

S korunkami si děti také zasoutěžily v překážkovém slalomu, kde skákaly, běžely, ale i házely míčem na cíl. 

SlalomSlalom II

S tématem hradů se samozřejmě  pojí princezny, králové a obecně pohádky. S dětmi jsme si povídali o pohádkových postavách, které jsou spojené s hrady a dokonce jsme si i jednu princeznovskou pohádku zahráli- Zlatovlásku. Dramatické ztvárnění pohádkového děje je oblíbenou aktivitou všech dětí. Děti se zdokonalují nejen v řečnických schopnostech, ale také se učí spolupracovat, posilují paměť při zapamatování si krátkých textů a rozvíjí svou tvořivost. 

ZlatovláskaPrinceznovská korunka

Protože se naše téma pojí s prvními podzimními dny, nemůžeme zapomenout ani na podzimní tvorbu. Tvořili jsme podzimní košíčky, přičemž jsme využívali štětce, houbičky a otiskávali pravá jablíčka. V ranních činnostech děti mohly vytvořit bodlinky ježkovi z kolíčků na prádlo, využívat grafomotorické listy a tak trénovat správný úchop tužky nebo poznávat a procvičovat barvy, které jsou nedílnou součástí podzimního času. 

KošíčekProcvičujeme barvyJe

Do Lesní třídy zavítal skřítek Podzimníček a přinesl nám ukázat podzimní plody- šípky, barevné listí, houby, ořechy, brambory, řepu, kaštany a mnoho dalšího. Kaštany děti sbíraly i samy v parku. S dětmi jsme si povídali o tom, jak se mění příroda, kterou také každý den pozorujeme při vycházkách. 

Podzimní plodyBarevné listí Sbíráme kaštanyKaštánekSledujeme podzimní přírodu

Brambory nemají využití jenom v kuchyni, ale i při aktivitách ve třídě. Zasoutěžili jsme si s nimi, když jsme je sbírali do košíčků, ale také jsme vytvořili jednoduchý slalom a s florbalovou hokejkou jsme se jej snažili zdolat. Děti trénovaly fyzickou i psychickou zdatnost. V neposlední řadě jsme si záhráli pohádku O veliké řepě, která všechny moc zaujala. 

Pohádka O řepě

 


Vytvořeno: 6. 10. 2019
Poslední aktualizace: 6. 10. 2019 17:02
Autor: Eva Školoudíková