V ranním kruhu jsme si povídali o sněhu – v čem je sníh užitečný a v čem naopak nebezpečný. Poté jsme uskutečnili malý pokus se sněhem. Na začátku jsme postavili do kruhu plnou sklenici sněhu a pozorovali jsme, co se s ní stane. Další otázka byla, zda jde vytvořit umělý sníh? Zjistili jsme, že z jedlé sody a vody to jde. Děti si osahaly umělý sníh a popisovaly rozdíly mezi pravým a umělým sněhem. Dále se děti dozvěděly, že každá vločka je jiná. Nejsou dvě shodné sněhové vločky.
Pokračovali jsme písní "Letí, letí vločka", kde děti rozvíjely sluchové vnímání, rytmus a slovní zásobu. Po naučení textu jsme využili Orffovy nástroje a zapojili je k písničce.
Letí, letí vločka, má veliká očka.
Letí, letí sníh, jedem na saních.
Postavíme sněhuláky, kluci holky pojďte taky.
Letí, letí vločka, má veliká očka.
Letí, letí sníh, jedem na saních.
Vezmeme si rukavice, kabát, šálu i čepice.
Letí, letí vločka, má veliká očka.
Letí, letí sníh, jedem na saních.
V rámci dramatických činností jsme dramatizovali vločky, také jsme si předávali pomyslnou sněhovou kouli a každé dítě popisovalo, jak je koule velká a studená. A při takových studených sněhových dnech se musíme teple oblékat. Děti soutěžily mezi sebou – kdo se dříve správně obleče.
Dále nás navštívil pan Vochutka a představil nám ptáčky ze své záchranné stanice. Na to jsem další den navázali a s dětmi jsme si povídali o ptácích, kteří odlétají do teplých krajin a naopak, kteří neodlétají. Společně jsme si zkusili postavit krmítko z vršků. Ptáčkům jsme na školní zahradě dali do krmítka semínka. Na závěr si děti vyrobily ptáčky, které nám krásně zdobí náš strom v Lesní třídě.