Obsah

Na louce a v trávě

Typ: ostatní
Na louce a v trávě Lezu jako brouček,
šikovný jsem klouček.
Brouček leze na kytičku,
vyhřívá se na sluníčku.
Sluníčko má každý rád,
je to přece kamarád.

V ranních aktivitách jsme s dětmi vyráběli plástev. Děti stříhaly, otiskovaly bublinovou fólii, kreslily včelu. Dále jsme se dozvěděli, jak vzniká med a kdo ho vytváří. Nechyběly ani grafomotorické chvilky, konstruktivní a námětové hry.

V pondělí nás čekalo vynášení Morany-Zimy. Děti plnily řadu zajímavých úkolů, rozvíjely představivost, orientaci v prostoru a na ploše, rozvíjely slovní zásobu a učily se novým věcem. Na konci cesty vysvlékly Moranu a v průběhu básničky "Zimo, zimo už jdi pryč" hodily Moranu do vody. A tím jsme se rozloučili se zimou a přivítali jaro. 

V úterý probíhal den vody. Děti rozvíjely svou pozornost a vnímání při poslechu příběhu o kapičce Magdičce. Co je to koloběh vody? Kde se voda bere? Všechny odpovědi na otázky děti dostaly při poslechu příběhu. Cestu kapičky jsme si s dětmi zdramatizovali. Také jsme se pozorovali ve vodě-zrcadlo, vytvořili si překážkovou dráhu a hledali vodu na globusu. Na konci dne jsme si  připomenuli, že vody je nedostatek, a tak nesmíme vodou plýtvat.

V druhé části týdne jsme se s dětmi věnovali jaru, jarní přírodě, květinám, zvířatům atd. Rozvíjeli jsme znalosti barev, předmatematické dovednosti, komunikaci, práci ve skupině a pozornost. Učili jsme se poznávat jarní kvítí, znaky jara. Děti se hravou formou dozvěděly, jak se z housenky stane motýl. Použili jsme magnetické obrázky cyklu a psychomotorický padák. Nezapomněli jsme ani na včely, které už potkáváme při pobytu venku, a naučili jsme se píseň.

Včelky

Na zahrádce pod jabloní,

motýlek tam včelku honí.

Hned, hned, hned,

dej mi včelko med.

 

Včelička se na něj zlobí,

že jí křidélka už bolí.

Hned, hned, hned, 

pryč motýlku leť.

 

Koncem týdne jsme se zaměřili na geometrické tvary. Zda jsou hranaté/kulaté, jakou mají barvu a jejich název. Také jsme rozvíjeli předmatematické dovednosti. Cesta geometrickými tvary děti velmi bavila. Měly za úkol svůj geometrický tvar přenést ze startu do cíle pouze po stejném tvaru. 

Pokusem v tomto tématu bylo pozorování sedmikrásky. Během týdne děti přišly na to, že květiny potřebují slunce-světlo a teplo, vodu.


Vytvořeno: 29. 3. 2022
Poslední aktualizace: 29. 3. 2022 13:25
Autor: