V pondělí, 8.6. kalendář zaznamenává Světový den oceánů, a tak jsme se jej rozhodli oslavit. Vysvětlili jsme si důležitost oceánů, jejich význam a výčet. Naučili jsme se pracovat s mapou, rozpoznávat pevninu nebo vodní část naší planety. Nezapomněli jsme ani na živočichy žijící v oceánech. Jemnou motoriku si děti procvičily při přelévání vody a hrubou motoriku zase při přeskakování našeho improvizovaného potůčku. Na závěr jsme spolu s Badateli shlédli dokument
o podmořském světě.
A teď už k druhé části tématu Moje tělo. Na předešlý týden jsme navázali zopakováním si částí těla a přidali další, nové pojmy. Zabrousili jsme i do popisu našich orgánů a vnitřních částí. Děti si tak obohatily a rozšířily slovní zásobu. Vysvětlili jsme si význam našich nejdůležitějších orgánů- především srdce a plíce. Také jsme si pomocí improvizace ukázali, jak nám fungují střeva. Pomocí pohybové hry děti zjistily, že dýcháme čistý vzduch a nádech je kratší a naopak vydechujeme vzduch znečištěný, přičemž výdech trvá delší dobu.
K rozšíření předmatematických pojmů a zkušeností jsme opět použili naše části těla, kdy jsme rozlišovali počet částí a jejich rozdílnost. V ranních činnostech děti kreslily obličeje a svá těla/ maminky. Součástí každého týdne je i procvičování geometrických tvarů nebo číselné řady.
V závěru týdne jsme se zabývali i našimi smysly. Zábavnou formou děti trénovaly čich, hmat, zrak i sluch.
Díky krásnému počasí jsme většinu času trávili na naší zahradě, kde měly děti připraveny různé zájmové oblasti. Nezapomínáme se starat o naše záhonky, jimž vytrháváme plevel nebo je pravidelně zaléváme. Tento týden nám zahrádka poskytla i úrodu. Děti vytrhaly, řádně očistily a nakonec i snědly s láskou vypěstované ředkvičky.