V minulém týdnu nás doprovázelo téma „Moje tělo“. V ranních aktivitách jsme s dětmi rozvíjeli jemnou motoriku, logické myšlení, grafomotoriku, znalost těla. Ve výtvarné aktivitě děti kreslily své tělo, vnímaly všechny části svého těla a následně znázornily na výkresu. Podkladem byla vosková rezerva. Dále jsme obkreslovali své ruce, tělo a hráli si na lékaře.
V pohybových chvilkách děti vnímaly pohyb samotný. Při cvičení jsme využívaly různé náčiní-kruhy, míčky, stuhy. Děti cvičily samy, ale i ve dvojicích. Na konci vždy proběhla pohybová hra-Na lepidlo, Pan čáp ztratil čepičku nebo Štronzo. V těchto hrách jsme se zaměřovali na znalost částí těla, barev, rychlé reakce a pozornost.
V řízených činnostech jsme hravou poznávali naše tělo, jeho části a funkce. Hudební koutek byl nedílnou součástí každého dne. Naučili jsme se novou píseň „Zdravé tělo“ a doprovázeli jsme se klavírem, orffovými nástroji anebo hrou na tělo. Dále jsme rozvíjeli matematickou pregramotnost-počítání, porovnávání, číselná řada 1-10, geometrické tvary. Také jsme se učili orientovat v prostoru i na ploše – pojmy nad, pod, vpřed, vzad, vpravo, vlevo, uprostřed, mezi. V poslední řadě jsme si povídali o smyslech a také je procvičili. Poznávali jsme předměty hmatem, ochutnávali potraviny, poznávali koření čichem, poznávali zvuky sluchem a Kimova hra pro zrak.
Při pobytu venku jsme si vytvářeli stanoviště (hod na cíl míčem, hod talířem) a překážkovou dráhu (slalom, přeskok, podlézání). Nechyběly ani konstruktivní hry na pískovišti a v kostkovišti. Pracovali jsme na samoobsluze, samostatnosti, hygienických návycích a dodržování pravidel.