Druhý adaptační týden se nesl v duchu budování přátelských vztahů, rozvíjení pohybových dovedností a získávání povědomí o místě, kde bydlíme i jeho okolí.Děti důkladně prozkoumaly prostory mateřské školy a připomněly si pravidla lesních skřítků.
Byla rozvíjena slovní zásoba a komunikační dovednosti při popisování obrázků domečků různého tvaru, výšky a materiálu. Dozvěděli jsme se, že domy jsou bytové, rodinné, vybudované z cihel či ze dřeva, rozdíly mezi městem a vesnicí. Děti vybudovaly vlastní vesnici a využívaly materiál, který je v mateřské škole dostupný-kostky, dřevěné cesty, šátky, vršky,..
Děti tvořily ve vnitřních prostorách mateřské školy i na školní zahradě. Vytvářely piktogramy dle předloh i podle fantazie, čímž rozvíjena představivost a logické myšlení. V rámci tematu jsme se vydali na průzkum části Teplic a zkoumali jsme místní stavby-rozestavěné domy, stavební materiál, rozdíly malý x velký domeček, cihlový x dřevěný. Všímali jsme si budov jako pekárna, obecní úřad, kostel a hledali jsme jejich význam.
Dozvěděli jsme se toho spostu nového, ale přitom jsme nezapomínali na zábavu, spontánní hru dětí a budování zdravého ducha cvičením s náčiním, hudbou, ve třídě či na školním hřišti. Byla rozvíjena hrubá motorika a kreativita při hudební improvizaci na píseň- Muž chytrý stavěl dům. V rámci tematu jsme kromě naši třídy probádali třídu Badatelů a zkoumali jsme hračky, se kterými si starší děti lámou hlavičky a prostřednictvím interaktivní tabule jsme zkoumali Zbrašovské aragonitové jeskyně.
Zkrátka a jistě byl týden plný nových zážitků a situací, které jsu pro děti nové. Proto zaslouží velkou pochvalu za svou tvořivost, vnímavost, snahu a hlavně pozornost, kterou udržet je někdy náročné.