Obsah

Místo, kde žiji

Typ: ostatní
Místo, kde žiji Z jakého materiálu můžeme postavit dům? Čím se od sebe domy liší? Kde bydlím já, moje rodina a kamarádi? Na tyto otázky jsme hledali odpovědi v dalším tematu.

Druhý adaptační týden se nesl v duchu budování přátelských vztahů, rozvíjení pohybových dovedností a získávání povědomí o místě, kde bydlíme i jeho okolí.Děti důkladně prozkoumaly prostory mateřské školy a připomněly si pravidla lesních skřítků. 

Byla rozvíjena slovní zásoba a komunikační dovednosti při popisování obrázků domečků různého tvaru, výšky a materiálu. Dozvěděli jsme se, že domy jsou bytové, rodinné, vybudované z cihel či ze dřeva, rozdíly mezi městem a vesnicí. Děti vybudovaly vlastní vesnici a využívaly materiál, který je v mateřské škole dostupný-kostky, dřevěné cesty, šátky, vršky,..

Tvoříme rybníček kombinací materiálů.Cestičky pro dopravní prostředky.Kombinování stavebního materiálu.Kreativní práce s legem.Domečky vytvořené dětskou představivostí.

Děti tvořily ve vnitřních prostorách mateřské školy i na školní zahradě. Vytvářely piktogramy dle předloh i podle fantazie, čímž rozvíjena představivost a logické myšlení. V rámci tematu jsme se vydali na průzkum části Teplic a zkoumali jsme místní stavby-rozestavěné domy, stavební materiál, rozdíly malý x velký domeček, cihlový x dřevěný. Všímali jsme si budov jako pekárna, obecní úřad, kostel a hledali jsme jejich význam.

Domečky z geometrických tvarů-piktogramy.předlohy piktogramůTvorba z dřevěných kostek

Dozvěděli jsme se toho spostu nového, ale přitom jsme nezapomínali na zábavu, spontánní hru dětí a budování zdravého ducha cvičením s náčiním, hudbou, ve třídě či na školním hřišti. Byla rozvíjena hrubá motorika a kreativita při hudební improvizaci na píseň- Muž chytrý stavěl dům. V rámci tematu jsme kromě naši třídy probádali třídu Badatelů a zkoumali jsme hračky, se kterými si starší děti lámou hlavičky a prostřednictvím interaktivní tabule jsme zkoumali Zbrašovské aragonitové jeskyně.

Badatelská loďPozdravili jsme želvičku Rózu.Pohybová improvizace dětí.

Zkrátka a jistě byl týden plný nových zážitků a situací, které jsu pro děti nové. Proto zaslouží velkou pochvalu za svou tvořivost, vnímavost, snahu a hlavně pozornost, kterou udržet je někdy náročné.


Vytvořeno: 14. 9. 2018
Poslední aktualizace: 14. 9. 2018 0:00
Autor: