Obsah

Je nám dobře na světě

Typ: ostatní
Je nám dobře na světě Lodě, auta, letadla,
říkanka mě napadla.
Jsou v ní vlaky, autobusy,
ať ji každý tleskat zkusí.
Kdo chce, jede,
kdo chce, letí,
zkusíme to také děti.
Někdo dělá přestávku,
jiný čeká do cíle, na konečnou zastávku.

Vzdělávací program IB „Je nám dobře na světě“ byl z velké části realizován na školní zahradě či v okolí MŠ.  Během pobytu venku zkoumaly anatomii těla hmyzu, tajemná zákoutí zahrady, pozorovaly rostliny, hmyz a osvojovaly si nové názvy. Děti se dále podílely na údržbě školních záhonků-pletí, zalévání, práce se zahradním nářadím, poznávaly plodiny a bylinky, které jsme ke konci roku ostříhali a pověsili na usušení.

V přírodním prostředí děti projevovaly kreativitu a to zejména v pískovišti-stavěly tunely či hrady, kopaly, zpevňovaly stavby pomocí vody a vnímaly vlastnosti písku.

Pohybové činnosti probíhaly během dopoledního i odpoledního programu. Bylo využíváno školní hřiště, kde měly děti možnost překonávat překážkové dráhy, učit se pohybovým dovednostem a zlepšovat pohybové schopnosti.

Děti dále získaly povědomí o světě zvířat a třídily je na zvířata domácí, lesní a exotická. Záměr byl kladen na zvířata domácí a jejich mláďata. Byly rozvíjeny matematické představy-rozlišování množství končetin, částí těla a smyslové vnímání- rozlišování zvuků dle sluchu, povrchu věcí dle hmatu. U dětí byla velmi oblíbená píseň „Krávy, krávy“ a „Když jsem já sloužil“.  S dětmi jsme vyrazili na farmu, kde jsme měli možnost vidět spoustu hospodářských zvířat. V rámci prohlídky bylo rozvíjeno smyslové vnímání a zahrnuty prvky prožitkové pedagogiky-krmení zvířat. Děti si odnesly spoustu zajímavých poznatků.

Součástí byla také práce s keramickou hlínou, kdy děti vyráběly kytky pro maminky. Hlínu válely, hnětaly, vytvářely kuličky, válce, tvarovaly okvětní listy a zdobily. Ke kytkám jsme ještě přidali přání od srdce s vylisovanými sedmikráskami.

V rámci IB byly děti seznámeny s funkcí životně důležitých orgánů. Byla rozvíjena slovní zásoba o nová slova-bacil, názvy částí těla, klouby , orgánů. Děti byly poučeny o prevenci před nemocí. Byla rozvíjena hrubá motorika, podporováno držení rovnováhy, překonávání překážek.

Děti získávaly povědomí o naší planetě, rozlišovaly a uvědomovaly si význam barev na mapě a globusu. Rozvíjely jsme hudební dovednosti při zpěvu písně Naše země kulatá, Pět minut v Africe. Děti písně vyjadřovaly pohybem i dramatizací. Byla rozvíjena matematické pregramotnost-orientace v číselné řadě, rozlišování geometrických tvarů, čtenářské pregramotnosti- vyjadřování se v jednoduchých větách, slabiky. 

V rámci tématu „Dopisy od Felixe“, jsme se vydali do města Hranice na Moravě. Prozkoumali jsme všechny zákoutí Hranic, navštívili výstavu veteránů, pozorovali dopravu, auta, dopravní značky a poznávali piktogramy.

Nechyběly ani polytechnické činnosti, ve kterých si děti procvičily své ruce, myšlení a představivost. Ke dni dětí si každý vyrobil dřevěný domeček. Ani na den otců jsme nezapomněli a vyrobili jsme tatínkům panáčky ze šroubků a matic.

 

Děkujeme všem za spolupráci a přejeme Vám krásné prožití letních prázdin. Těšíme se opět v září.

Kolektiv Lesní třídy


Vytvořeno: 29. 6. 2023
Poslední aktualizace: 29. 6. 2023 13:05
Autor: Monika Zábojová