Obsah

Hnědý oříšek

Typ: ostatní
Padá, padá bílá z nebe,
když to chytíš, tak to zebe.
Na dlani je chviličku,
hned se změní v kapičku.

           Na první podtéma integrovaného bloku Tři oříšky jsme plynule navázali s tématem Hnědého oříšku. Téma v sobě zahrnuje aktivity vedoucí k uchopení pojmů jako jsou například advent nebo zvyky a tradice. Se všemi pojmy jsme se postupně seznámili pomocí didakticky zacílených činností.

           Vánoce- v každém z nás vyvolávají jiné emoce, každý z nás uznává jiné hodnoty. I tato oblast byla předmětem našich dnů. Děti se zdokonalovaly v receptivních i produktivních jazykových dovednostech. Pracovali jsme s bzučákem (logopedickou pomůckou), která nám nyní slouží k rozložení slov na slabiky. Děti si tak formou hry osvojují předčtenářské dovednosti. V rámci logopedických "chvilek" se zabýváme také orofaciálními masážemi nebo rozvojem sluchového vnímání, které je s řečí úzce spjato. 

            Zrakovou paměť a obecně zrakové vnímání jsme cvičili při práci s tématickými obrázky. Na obrázcích byly vyobrazeny situace nebo předměty týkající se období adventu- adventní věnec, štědrovečerní večeře, jmelí, krájení jablka, pouštění lodiček a jiné. Děti si osvojily nové pojmy a tím rozšířily aktivní i pasivní slovní zásobu. 

            Předmatematické dovednosti patří ke schopnostem, které jsou i pro děti v předškolním období nezbytně důležité. Pro děti je připravováno mnoho aktivit, které vedou k uchopení si těchto znalostí. V praktické části je to například počítání vloček nebo hvězd a jejich porovnání- méně, více. 

           Lokomoční a koordinační dovednosti cvičíme každé ráno při našich rozcvičkách ale i v řízených činnostech- Koho vločka schovala? Hra "Na mrazíky", "Vítr nám odfoukl vánoční ozdoby z venkovního stromu. Všechno jsou to názvy aktivit a her, které se zaměřují na pohyb, pozornost, ale také rozvíjí  prosociální chování dětí.

            V ranních činnostech jsme cvičili hlavně grafomotoriku, kontrolovali jsme správný úchop tužky a rozvíjeli fantazii nebo smysl pro tvořivost. V rámci výtvarné činnosti jsme s dětmi pracovali na výrobě vánočních přání a keramických ozdob na stromeček.

           Samozřejmostí každého týdne je naučení se básniček i písniček. S obdobím Vánoc se pojí hlavně koledy, které jsme poctivě trénovali, abychom si je mohli všichni  nejen na Štědrý den zazpívat. 

Zdobení stromečku Hra s vločkami Práce s bzučákemPráce s obrázky Počítáme hvězdyPozorujeme první záchvěvy sněhuZdobíme baňkyPopisujeme si adventní věnec

GrafomotorikaVýroba přání

         


Vytvořeno: 17. 12. 2019
Poslední aktualizace: 17. 12. 2019 21:35
Autor: