Prostřednictvím tematu jsme se dozvěděli, co je součástí vody a co naopak do jejího prostředí nepatří. Popisovali jsme obrázky a pojmenovávali jsme jednotlivé zástupce vodní říše. Byla obohacována slovní zásoba o nová slova a jednotlivé názvy živočichů děti také rozkládaly na slabiky-kapr, sumec, štika, okoun, vážka, vydra, bobr. Zjišťovali jsme rozdíl mezi čistou a špinavou vodou a zdůvodňovali jsme nezbytnost čisté vody pro živočichy a lidstvo.V průběhu týdne jsme objevovali svět pod lupou-berušku, kapku vody, kůru, mech.
Vodu v přírodě děti poznávaly sluchem- vodopád, déšť, řeku a pomocí vody jsme vytvořili hudební koncert-polévání vodou, házení kamínků do vody, bublinkování. Následně jsme vyzdobili jezírko dle dětské fantazie a s využitím různých materiálů.
Vodní svět děti vyjádřily prostřednictvím barev náležící vodě a pomocí materiálu, náležící k vodnímu prostředí-kamínky, mušle. Dbali jsme na správný úchop štětce a rozmíchání barvy v kelímku. Zkoumali jsme čím protéká voda v domáctnosti a skrz vodovodní trubky jsme posílali kapičku vody pomocí labyrintu v potrubí
Jelikož je zapotřebí dostat ze sebe přebytečnou energii, věnovali jsme každý den pohybové chvilce i relaxaci. Cvičení bylo motivované vodním světem-kapičky, bubliny i hastrman. Nezapomněli jsme ani na spontánní tvorbu dětí , kterou se všichni velmi rádi pochlubí.