Obsah

Brána otevřená

Typ: ostatní
Brána otevřená Pam, pam, pampelišky,
v žlutém kloboučku,
prý si posedaly ráno na loučku.
Nakláněly k sobě žluté hlavinky,
jsou to malé děti,
velké maminky.

         Prvním tématem byla „Voda, voděnka“, ve kterém se děti seznamovaly s životem u vody. Rozdělovaly druhy vod: řeka, moře, rybník, potok, oceán. Upevnili jsme si své znalosti o vodních živočiších.  Důležitými prvky byly laskavost dětí, nápomoc druhým při aktivitách, ohleduplnost a kamarádství.

       Následující téma se nazývalo „Co ukrývá voda“. Děti se naučily novou píseň „Vodníček“. Ekologie byla nedílnou součástí tohoto týdne. Upevnili jsme svůj vztah k přírodě, uvědomili jsme si, jak je důležité se o naši planetu starat, třídit odpadky. Třídili jsme společně předměty, které do přírody patří/nepatří. Jemnou motoriku a trpělivost jsme si vyzkoušeli při skládání origami ryby, loďky, ptáčka.

       Třetím tématem se stalo „Na louce a v trávě“.  Společně jsme kolektivní prací „Včelí plástev“ vyzdobili chodbu školky. Bylo zařazeno spousta her, písní, grafomotorický koutek. Rozvíjeli jsme smysly - chuť medu, čich – vůně medu, květin, zrak – pozorování jarní přírody, sluch – zpěv ptáčků, hmat – povrch stromu, květin, trávy. Pro přiblížení vývoje motýla jsme zařadili psychomotorický padák a magnetické obrázky - od kukly k motýlu.

       V dalším týdnu nás uvítalo téma „Otvírání studánek“. Děti rozvíjely svou osobnost, předmatematické dovednosti, grafomotoriku, artikulaci, znalosti a slovní zásobu. Zapojovali jsme uvolňovací cviky ruky. Poznávali jsme zvířata, rostliny. Ty jsme ztvárnili vlastním tělem.  V předmatematické pregramotnosti se děti učily počítat od 1 do 10, upevňovaly pojmy více/méně, nad/pod,.. Týden jsme proplétali Logo chvilkami a pohybovými činnostmi, jógové cvičení Pozdrav Slunci.

       Páté téma neslo název „V krajině lesních skřítků“. V tématu jsme se s dětmi proměnili v lesní skřítky a okusili lesní život. Vytvořili jsme kolektivní práci -mraveniště.  Rozlišovali jsme listnaté a jehličnaté stromy, lesní plody, zvířata.  Rozvíjely jsme děti všemi smysly, učili je poznávat stáří stromů podle letokruhů, rozlišit ovocné stromy dle květů a listů. Za velmi zdařilé považujeme nápomoc dětí, komunikaci, spolupráci.

       Předposledním tématem integrovaného bloku byly „Velikonoce“. To obsahovalo spoustu her, zábavných aktivit, hudby, malování, tradic. Děti objevily nové pojmy (zelený čtvrtek, bílá sobota,..), zdobili jsme velikonoční kraslice krupicí, do které se následně zapouštěly anilinové barvy, obalovali v kokosu a lepili nastříhané kousky látek. Na školní zahradě jsme si tradičně  vytvořily „Kraslicovník“. 

Jako posledním tématem bylo „Uvíjíme věneček“. V tomto týdnu jsme věnovali pozornost jarním květinám a keřům - pampelišky, sedmikrásky, narcisy, tulipány, fialky, zlatý déšť, šeřík a další. Snaha byla směřována na správnou výslovnost slov, hlásky na začátku a konci slova, vyťukávání rytmu slova, artikulační a dechové cvičení. Při procházkách jsme se zaměřily na sběr květin, které jsme vylisovali a následně použili při výrobě přáníček pro maminky.

       


Vytvořeno: 22. 5. 2023
Poslední aktualizace: 22. 5. 2023 13:39
Autor: