V průběhu podtématu Bílá pohádka děti sdělovaly své pocity, které v nich vyvolává bílá barva. V ranních hodinách jsme vytvářeli zimní namrzlé okno-malba se solí. Dále jsme zdokonalovali úchop nůžek, stříhání a lepení proužků. Také jsme si procvičili své prstíky-kresba do mouky, modelování z plastelíny, která vzbudila u dětí obrovský zájem.
Bylo rozvíjeno smyslové vnímání při zkoumání předmětů hmatem, při vyhledávání předmětů pod mlhou a rozvíjena předmatematická pregramotnost v rámci zapamatování a určení množství předmětů, které ubyly či naopak přibyly.
Mlhu děti sledovaly každý den z okna MŠ a vyjadřovaly, co vše našim očím ukrývá. Každodenně jsme do vzdělávání zapojovali orientaci v kalendáři přírody – posloupnost ročních období a měsíců v roce, určování dní v týdnu, poznávání počasí.
Nechyběl ani pokus, ve kterém jsme si zkusili vytvořit vlastní mlhu.