Obsah

Barevné čarování- Žlutá pohádka

Typ: ostatní
Ve druhém podtématu integrovaného bloku Barevné čarování jsme soustředili pozornost na význam a důležitost Slunce a na barvy podzimu- především důraz na barvu žlutou.

 

       V průběhu týdne se děti dozvěděly plno informací o naší největší hvězdě- Slunci. Věnovali jsme se jejímu významu a důležitosti, přičemž si děti osvojily nové pojmy a rozšířily si tak svou slovní zásobu. Díky  výpočetní technice  měly děti možnost zhlédnout dokument o sluneční soustavě- děti v něm mimo jiné zachytily nová slova jako je např. vesmír, planety, prsteny či mléčná dráha. Společně jsme si pak slova rytmicky vytleskali, aby se tak lépe dostala do podvědomí dětí a mohla být využívána nejen pasivně, ale i aktivně. Díky ukázkovým východům Slunce si děti všímaly, že jeho barva není pouze žlutá, ale hraje různými barvami a odstíny. Slunce je především zdrojem tepla a světla- děti si uvědomily, že v létě je tepla a světla mnohém více než v zimě.

Dokument o sluneční soustavě

      Jemnou motoriku, tvořivost a představivost děti rozvíjely také při tvorbě slunce za pomocí přírodního materiálu- žluté javorové listy, kaštany, klacíky.

SlunceSlunceSlunceSlunceSlunce

      Žlutou barvu nepředstavuje jen Slunce, je to široká škála předmětů a jevů, které se nacházejí v naší blízkosti. Děti si všímaly věcí, které se nacházejí v naší třídě, hledaly je a popisovaly jejich vlastnosti. Za úkol měly například vyhledat všechny žluté pastelky nebo žluté balónky z širokého spektra barev. Jedná se o aktivity, které vedou k upevnění poznávání jedné ze základních barev. Při vyhledávání a manipulaci s předměty procvičují jemnou i hrubou motoriku včetně zdokonalování se v lokomočních činnostech. Trénují i pozornost, soustředěnost, zrakové i sluchové vnímání. 

Vyhledej pouze žluté balónky

     Zaměřili jsme se i na různorodost ovoce, na jeho barvu, celkový vzhled i chutě. Děti si tak seznámily s pojmy "kyselé" nebo "sladké". Děti se nemusí při aktivitách vyjadřovat pouze slovně, kdy si rozšiřují slovní zásobu, zdokonalují se v tempu a intonaci řeči, ale vyjadřují se i umělecky- výtvarně. Tento týden měly děti za úkol vytvořit hrušku z barevného papíru a přírodního materiálu- listu podle předlohy. Děti si díky této činnosti zdokonalují dovednosti v oblasti jemné motoriky a soustředí se na užití zrakového či sluchového smyslu. 

HruškaHruškaHruškaHruška

     Hruška nás nedoprovázela jenom při výtvarné činnosti, ale i při ranních aktivitách vedoucích ke zdokonalování se v motorice, pozornosti,  v oblasti zrakového vnímání nebo estetického vnímání, cítění a prožívání. Snažíme se využívat i takové pomůcky, které jsou běžně dostupné a někdy podceňované jejich využitím. V tuto chvíli máme na mysli vršky z PET lahví. 

Hruška z PET vršků

      Fakt, že děti milují pokusy a objevy jsme zjistily i při "kouzelném" míchání barev. Za pomoci štětců a temperových barev děti vykouzlily barvy vytvořené smícháním různých odstínů. Děti při míchání barvy pojmenovávaly, a tak si pojmy neustále upevňují.  S dětmi jsme si vymysleli kouzelné zaříkávadlo: "Čáry, máry, kouzlíme, jakou barvu vykouzlíme?". 

Mícháme barvyMícháme barvyMícháme barvyMícháme barvy

     Na závěr týdne jsme se s dětmi vrátili k poslednímu podtématu předešlého tématického celku- To je kopec, to je hrad. Vydali jsme se na  zříceninu hradu Helfštýna, který vznikl v poslední čtvrtině 13. století. Děti měly možnost poslechnout si výklad naší paní učitelky Kateřiny Lukačkové, která hradem několikrát provázela a tak u dětí uspěla poutavým výkladem plným zajímavých a poučných informací. 

HelfštýnHelfštýnHelfštýnHelfštýnHelfštýnHelfštýnHelfštýnHelfštýn

 


Vytvořeno: 20. 10. 2019
Poslední aktualizace: 20. 10. 2019 21:43
Autor: