Již z názvu tematu vyplývá, že cílem týdenního podtematu bylo seznámit děti s tím, co má nenahraditelný význam pro život na planetě Zemi-půda, zemina, hlína. Bylo rozvíjeno logické myšlení při usuzování a při vysvětlování užitečnosti půdy pro náš život. Děti vnímaly hlínu všemi smysly a vytvářely přídavná jména a asociace spojené s hlínou-suchá, mokrá, jemná, tvrdá.
Zkoumali jsme naše ruce a jejich význam v každodenním životě. Velkou roli plní ruce při vykonávání práce. Děti poznávaly lidská povolání a řemesla. Třídili jsme ovoce a zeleninu a rozvíjeli tak všeobecné znalosti.
Děti byly seznámeny s tvorbou z keramické hlíny, vnímaly její vlastnosti, možnosti uměleckého vyjádření, byla obohacována slovní zásoba o nová slova-šlikr, glazura. Každý měl příležitost tvorby výrobků z keramiky, které si odnese domů.V rámci pobytu venku jsme zkoumali půdu a zároveň hledali pobytová znamení zvířat-hromádky listí, okousané šišky, stopy.
Nezapomněli jsme na rozvoj hudebních dovedností, a to v rámci nácviku vánočního pásma básní a písní k rozsvícení vánočního stromečku v Teplicích nad Bečvou. Závěrem týdne jsme přivítali první sněhové vločky, které dětem i dospělým vykouzlily úsměv na tváři.