Jelikož počasí odpovídá letním teplotám a od rána sluníčko hřeje, přesouvá se režim dne, pohybové aktivity, řízené činnosti a částečně stravování do venkovního prostředí. Pohybové činnosti jsou realizovány během dopoledního i odpoledního programu. K řízeným pohybovým aktivitám využíváme hřiště, kde mají děti možnost zkoušet překážkové dráhy, osvojují si přesnost pohybu při házení a chytání míčů a realizují se zde kolektivní sporty, jež podporují týmového ducha a spolupráci ve skupině-florbal, fotbal. K spontánním pohybovým aktivitám slouží dřevěné a herní prvky rozmístěné na zahradě-chůdy, klády, hrad, klouzačka, kopcovitý terén.
V rámci pobytu venku v sobě probouzíme badatele a zkoumáme zákoutí zahrady, zkoušíme pokusy s vodou, pozorujeme rostliny, hmyz a osvojujeme si nové názvy. Děti se podílejí na údržbě školních záhonků, poznávají plodiny a bylinky- pravidelně zalévají, sázejí a vypěstované plody ochutnávají. V přírodním prostředí děti projevují kreativitu a tvořivého ducha a to zejména v pískovišti-staví tunely či hrady, kopají, zpevňují stavby pomocí vody a vnímají vlastnosti písku.