Obsah

Uvíjíme věneček

Typ: ostatní
Uvíjíme věneček Míchám, míchám kašičku
v šestibokém rendlíčku.
Pod pokličkou zavaříme
hodně medu připravíme.

Už se těšte, larvičky,
na pylové špalíčky.
Medem si je osladíte,
naši práci oceníte.

       Poslední podtema integrovaného bloku Brána otevřená se neslo v duchu poznávání jarních květin, hmyzu a jejich pozorování pod lupou. V průběhu celého týdne děti získávaly poznatky ze světa hmyzu a to zejména ze života včely medonosné. Prostřednictvím vzdělávacího videa byl dětem zprostředkován vývoj včely, život v úlu, jeden z nejstarších druhů lidské činnosti-včelařství, produkty včel-med, propolis, vosk a význam včel pro lidstvo.

      Byla rozvíjena slovní zásoba o nová slova-plástev, propolis, včelí tanec, trubec, dělnice, matka-včelí královna. K rozvoji hudebních dovedností byla využita píseň Včela, kterou děti vyjádřily pohybem, hrou na tělo i dramatizací. K rozvoji základů programování nám pomohla programovatelná robotická hračka bee-boot, které děti pomocí tlačítek zadávaly úkony k pohybu z jednoho bodu do druhého.

       Vzhledem k tomu, že velká část režimu je přesunuta do prostředí školní zahrady, mají děti příležitost poznávat a pozorovat živočichy v trávě. Díky pozorování jsme si uvědomili anatomii těla některých druhů hmyzu-motýl, včela, mravenec, pavouk. Děti pozorovaly  a popisovaly počet nohou, barvu a vzhled. Byla rozvíjena enviromentální senzitivita-nesahat na hmyz, motýlí křídla. 

      K správnému uchopení anatomie těla včely nám napomohlo výtvarné zpracování prostřednictvím tvorby včelky mačkáním papíru, kresbou včely a vystřihováním i malbou včelích pláství. 

 


Vytvořeno: 31. 5. 2020
Poslední aktualizace: 31. 5. 2020 17:58
Autor: