Podle dávné tradice lidé vítali jaro také otvíráním studánek — symbolickým vyčištěním pramene po dlouhé zimě. Lidé si odjakživa studánek velmi vážili, jelikož prameny bývaly cenným zdrojem pitné vody. Děti byly s tradicí seznámeny a byl jim vštěpován základ enviromentálního cítění-respekt ke všemu živému, ochrana vody i přírody před znečištěním, šetření s vodou, recyklace.
Zopakovali jsme si termín-Koloběh vody. Na základě obrázku děti děj popsaly a výtvarně znázornily. Byly podporovány hudební dovednosti při zpěvu lidových písní a při práci s orffovy nástroji-tvorba zvuků vody, zesílení a zeslabení zvuků.
V rámci pokusu-Co plave byl podporován badatelský duch a logické myšlení. Děti zkoumaly materiál, váhu a velikost.
Využili jsme slunečného počasí a vyrazili na školní zahradu, kde jsme v rámci pohybových her podporovali týmového ducha a spolupráci ve skupině.