Obsah

Návštěva ZŠ 1. Máje

Typ: ostatní
u Zámku v Hranicích Jaké předměty obsahuje batoh správného předškoláka, a jaký je to pocit usednot poprvé do školních lavic zjistili naši předškoláci při návštěvě ZŠ 1. Máje.

        Dne 13. 2. 2020 jsme  vyrazili s předškoláky elektrobusem směr Základní škola 1. Máje v Hranicích. Cestou autobusem jsme sledovali a pojmenovávali piktogramy a sledovali ubíhající krajinu. Před samotnou prohlídkou ZŠ nám zbyla hrstka času, kterou jsme využili k návštěvě Zámku poblíž Masarykova náměstí. Navštívili jsme městské informační centrum, sdělili jsme si jeho význam a zapamatovali jsme si známý piktogram ,,i". 

u Zámku v Hranicíchcopak to mé oči vidí?

        Dále naše cesta směřovala již k zmíněné ZŠ 1. Máje. Už při příchodu do ZŠ nás zaujala výzdoba koridoru a chodeb výtvarnými pracemi a keramickými výrobky  dětí. Na úvod si děti z první třídy  pro předškoláky připravili indiánské divadelní představení. V rámci představení jsme zjistili, jak indiáni vypěstovali obilí a z něj připravili chléb. K tomu jim přispěly živly-vzduch, voda a slunce. Vystoupení bylo plné pohybu, zpěvu, pestrých kulis  a nápaditých kostýmů, které zaujaly oko každého předškoláka. 

Indiánská pohádkasledujeme představení

     Po shlédnutí představení se nás ujaly paní učitelky s prvňáčky a ukázali nám své třídy. Děti viděly vyučování v běžné třídě ZŠ i v tz. bilingvní třídě, kde výuka předmětů probíhá v angličtině i v češtině. Výsledkem takové výuky je, že  děti si nepřekládají, v angličtině jsou pak schopné i přemýšlet, neučí se jen anglický jazyk - učí se v angličtině.

     Paní učitelka spolu s prvňáčky přivítala předškoláky. Děti měly příležitost nahlédnout do aktovky školáka a zjistit, které předměty obsahuje. Seznámili jsme se s vyučovacími předměty a vysvětlili jsme si pojem rozvrh hodin. Dále následoval náhled do výuky jednotlivých předmětů-čtení prostřednictvím interaktivní tabule a čítanek-spojení příběhu s obrazem, hudebně pohybový tanec-Kalamajka. Poté jsme se přesunuli na koberec, kde byli zaúkolováni předškoláci. Paní učitelka je rozdělila do skupin dle vybrané barvy. Děti ve skupinách sestavily lidskou postavu a na oblečení přikládaly tvary a obrázky dle zadání-orientace na ploše, rozlišování geometrických tvarů. Na závěr mohli předškoláci zasednout do školních lavic a plnit úkol hodný školáků. Prvňáčci dětem nabídli své pestré penále a pomocnou ruku při plnění úkolů. Třídy ZŠ byly krásně vyzdobené a pedagogický personál byl velice vstřícný. Děti návštěva ZŠ velice zaujala a už se nemohou dočkat, až do školních lavic zasednou nejen na zkoušku.

výzdoba oblečení dle zadáníve školní laviciprohlížení čítanekplníme úkolypracujemeKalamajka


Vytvořeno: 13. 2. 2020
Poslední aktualizace: 13. 2. 2020 22:16
Autor: