Obsah

Můj dům, domov, domeček-To je kopec, to je hrad II část

Typ: ostatní
mapa ČR, tvoříme trikolóru Jaké jsou státní symboly ČR? Jaké památky najdeme v hlavním městě? Jak se žilo v dávných dobách a jakými ctnostmi museli oplývat rytíří? Na tyto otázky jsme získávali odpovědi v poslední části integrovaného bloku-Můj dům, domov, domeček.

      Již v pondělí ráno jsme začali pracovat na kolektivní výtvarné práci-mapa České republiky. Naši Badatelé zkoumali glóbus, mapy a prostřednictvím Albi tužky objevovali  povodí, pohoří, přírodní i historické památky naší vlasti. Do mapy byly zaznamenány řeky-Vltava, Labe, Morava, Bečva, památky a také státní symboly-vlajka, malý a velký státní znak a korunovační klenoty.

        Byly rozvíjeny základy programování při práci s robotickou včelkou Bee-boot. Děti sestavovaly stezku, která jim ukázala významné památky našeho hlavního města. Byla podporována orientace v prostoru a obohacována slovní zásoba o nová slova.

         V rámci tematu děti zjistily, co vše musel rytíř splňovat, aby se mohl stát rytířem a jak se rytíři rozlišili v boji od nepřítele-štíty, erby. Byla rozvíjena hrubá motorika při zdolávání překážek ve třídě i venku a zdokonalována orientace v prostoru i zrakové vnímání při vyhledávání erbů v prostorách školní zahrady. Byly podporovány hudební dovednosti při zpěvu písní-Rytířská píseň, To je kopec, to je hrad.

      I když je zapotřebí opřít se do práce, je důležité nezapomínat na spontánní hru, při které dochází k vzájemné komunikaci mezi dětmi, k stmelování kolektivu a k vysvětlování pravidel her v třídě Badatelů. Nezapomněli jsme ani na narozeniny a oslavenci jsme řádně popřáli. Těšíme se na další poznávání a zkoumání všeho, co nás obklopuje v rámci tematu Duhové čarování.

 


Vytvořeno: 5. 10. 2020
Poslední aktualizace: 14. 10. 2020 21:38
Autor: