První týden představoval pro děti spoustu změn. Takovou změnu přinesl i přechod dětí z Lesní třídy do oddělení Badatelů. Děti se seznamovaly s novým prostředím. Naštěstí zde děti nalezly již zběhlé Badatele, kteří jim byli v novém prostředí zdatnými průvodci. Seznamovali jsme se s pravidly Badatelů a utrvdili jsme jejich dodržování Námořnickou přísahou.
Byla obohacována slovní zásoba o nová slova-Badatel, originál, části těla a rozvíjeno logické myšlení při vymýšlení významu nových slov. Byly rozvíjeny vyjadřovací schopnosti při vysvětlování významu slova originál-hymna, slunce, Česká republika a při sledování svého odrazu v zrcadle. Děti sdělovaly, co v zrcadle vidí a vystihovaly to, co je na každém z nás zajímavé. Vnímali jsme, že každý je odlišný, ale zároveň máme spoustu společného. Na základě nabytých informací děti tvořily skupiny podle společných znaků-stejná barva očí, vlasů-krátké dlouhé, barva oblečení. Porovnávali jsme svou výšku a měřili jsme se pomocí nápadů dětí-kostky, papuče, víčka od pet lahví, autíčka. Zároveň děti vyzkoušely originalitu svého otisku a to prostřednictvím dlaně. Každý svou dlaň otiskl na papír nanesením barev štětcem dle vlastní volby.
Součástí režimu byl také pravidelný pohyb v podobě ranního cvičení a pohybových aktivit na školní zahradě. Děti se seznámily s cvičebním náčiním-tenisové míčky, masážní ježci, obruče a využívali jsme je k pohybu i ke hře. Součástí cvičení je zařazení jógy pro děti a relaxační chvilky, která vede ke zklidnění dětské psychiky. Pravidelně jsme trávili čas na školní zahradě, rozvíjeli jsme hrubou motoriku a pohybové dovednosti při pohybových a sportovních hrách-fotbal, florbal. Děti se také vydaly na průzkum lázní, byly ohleduplní vůči lázeňským hostům a dodržovaly klid, všímaly si skalních útvarů při cestě k řece Bečvě, pozorovaly pozvolné vypouštění řeky Bečvy a sledovaly poklady, které řeka Bečva ukrývá-kamínky, živočichy, odrazy světla od vody.
V průběhu týdne byly děti seznámeny s orffovy nástroji, zkoušely jejich zvuk a rozlišovaly zvuky příjemné x nepříjemné. Zjistili jsme, že hudební nástroje můžeme vytvořit z předmětů denní potřeby-poklice, sklenice, vařečka. Za doprovodu kytary jsme nacvičili píseň Muzikantská rodina. Orffovy nástroje nás doprovodily i při zpěvu hymny MŠ-Pramínek. Děti Pramínek znázornily pohybově a poslechem zvuků vody určovaly, zda se jedná o řeku, déšť, vodopád. Cílem týdenního tematu bylo vytvořit atmosféru plnou pohody. Nezapomněli jsme na spontánní hru dětí, která vede k vzájemné komunikaci mezi dětmi navzájem . A jelikož jsme třída Badatelů, bylo zapotřebí nové prostředí řádně prozkoumat.