Podtéma Kouzelník nám dovolilo prozkoumat pohádkový svět nejen prostřednictvím pohádek, ale také umožnil proměnit se v nejednu pohádkovou postavu či v nadpřirozenou bytost.
Při popisu vlastní masky a vyprávění pohádkového příběhu byly rozvíjeny řečové dovednosti dětí a zařazeny logopedické chvilky. Dále bylo rozvíjeno zrakové vnímání při sestavování začarovaných pohádkových obrazů.
V rámci pohádky O dvanácti mesíčkách děti sestavovaly dějovou posloupnost a upevňovaly řadové číslovky. Byly podporovány všeobecné znalosti-tradice Masopustu, známé postavy průvodu, jejich význam.
Ani v kouzelném týdnu jsme nezaháleli a podporovali dovednosti pro zdárný přechod do 1. třídy ZŠ. Kouzelník rozházel tvary ze čtvercové sítě, děti je dávaly do pořádku dle instrukcí-rozlišování polohy předmětu nad, pod, vpravo, vlevo, uprostřed, před, za.