V úvodu týdne byly děti seznámeny s koloběhem vody v přírodě, jeho důležitostí pro život na zemi a graficky jej znázornily. Dále jsme navázali na vznik sněhové vločky, prostřednictvím vzdělávacího videa, které dětem demonstrovalo působení tepla na tvarové proměny sněhových vloček. Vločky jsme tvarem znázornili i prostřednictvím našich těl.
Zkoumali jsme vlastnosti ledu při kontaktu s lidským tělem a teplem. Protože nám počasí přálo, podpořili jsme badatelského ducha při tvorbě ledových ozdob a zjistili jsme, za jakých podmínek a při jaké teplotě dochází k zamrznutí vody.
Byly podporovány hudební dovednosti při zpěvu a tanci písně-Dva mrazíci uličníci a pracovní činnosti při stříhání sněhových vloček z papíru a tvorby sněhového závěsu.
Jelikož zápis do první třídy klepe na dveře, je zapotřebí vrhnout se na rozvoj předškolních dovedností. Děti vyhledávaly vločky tvarově podobné, stříhaly a upevňovaly pojmy sloupec x řádek. Byla podporována samostatná práce dětí při stříhání papírových vloček- dokončení práce, zhotovení vločky dle naučeného pracovního postupu, hygiena pracovního místa. V následujících týdnech budeme nadále podporovat u dětí dovednosti, jež jsou zásadní pro vstup do 1. třídy ZŠ- rozvoj matematické ( orientace v číselné řadě, rozlišování geometrických tvarů a čtenářské pregramotnosti (dějová posloupnost, vyjadřování ve větách, rozlišování počáteční a koncové hlásky), grafomotoriky, pravolevá orientace.