Druhý lednový týden nám přinesl sněhové podtema, avšak nikoli skutečnou sněhovou nadílku. My se z toho rmoutit nebudeme a doufáme v lepší sněhové zítřky. Jelikož se čas krátí a škola je pro naše předškoláky téměř za rohem, snažíme se věnovat právě rozvoji předškolních dovedností pro zdárný vstup předškolním dětí do 1 třídy ZŠ. Jedná se zejména o rozvíjení matematické pregramotnosti-orientace v číselné řadě, znalost geometrických tvarů, čtenářské pregramotnosti-rozlišování hlásek na začátku i na konci slova, vytleskávání slov na slabiky a rozvoj grafomotorických dovedností.
V rámci tematu děti zjistily, jak vzniká sněhová vločka, jak vypadá a jaké jsou vlastnosti sněhu. Bylo rozvíjeno zrakové vnímání při vyhledávání stejných dvojic vloček a správný úchop nůžek při následném stříhání a lepení do řady vedle sebe. Rozlišovali jsme pojmy sloupec x řada a spolu s dětmi jsme tyto pojmy uvedli do praxe. V rámci pobytu venku děti tvořily vločky z různorodého materiálu-dřívka, jehličí.
Byly rozvíjeny hudebně pohybové dovednosti při zpěvu písně 12 je měsíců-tanec v rytmu hudby, pohybové znázornění měsíců v roce, zvukové vyjádření měsíce pomocí orffových nástrojů, opakování daného rytmu a vytváření vlastního rytmu, rozlišování hudebních nástrojů prostřednictvím sluchu. V rámci pracovních činností děti vytvářely vlastní originální vločku stříháním z papíru a těšily se z překvapení, které je při rozložení papíru potěšilo. Režim MŠ byl obohacen o výchovně vzdělávací program, jež děti informoval o zdravých i nezdravých potravinách, či o zásadách zachování zdraví lidského organismu. Dále byly děti překvapeny ze suchého treninku, kdy jsme vyzkoušeli své pohybové dovednosti na následující lyžařský výcvik. Doufáme, že nám počasí bude přát a budou vhodné podmínky pro zdárné sjezdy.