I když nám letošní zima sněhovým ani ledovým radovánkám nepřeje, neleníme a musíme si poradit i při poblázněném počasí. Děti pozorovaly sněhové vločky na dataprojektoru-vnímaly především tvar, zdobení a jejich originalitu. Byla rozvíjena tvořivost a spolupráce ve skupině při tvorbě vlastních originálních sněhovýh vloček a ledových květů z vlastních těl.
Jelikož využíváme prvky z badatelsko orientované výuky, snažili jsme se týden zaměřit také na badatelské pokusy. Děti měly příležitost vytvořit si vlastní rozvíjející se ledové květy. Byla rozvíjena kreativita, správný úchop nůžek, jemná motorika při skládání papírových květů a správný úchop výtvarného náčiní. Děti si květy nakreslily, vystřihly a následně přehnuly do středu okvětní lístky. Následně nastal kouzelný efekt, kdy děti položily své zavřené květy na vodní hladinu a pozorovaly, jak se jejich květy postupně rozevírají a zkoumaly, které se otevřou dříve, a které později.
Další pokus nás přenesl do venkovního prostředí, kde jsme vyrazili nasbírat přírodniny na vytváření zamrzlých ledových květů. Děti si následně do formiček nasypaly přírodniny dle libosti. Celé dílo jsme zalili vodou. Při pokusu jsme přemýšleli, zdali je možné, aby nám ozdoby zamrzly či nikoli. Následující den jsme zjistili, že k zamrznutí nedošlo a děti vyjadřovaly své názory, proč se pokus zcela nevydařil. Zjistili jsme, že k tvorbě ledových květů potřebujeme pořádný mráz, který jsme si demonstrovali na teploměru u MŠ a zjistili jsme, za jakých podmínek a při jaké teplotě dochází k zamrznutí vody. Našemu ledovému pokusu jsme nakonec kouzelným způsobem pomohli a mohli jsme se pokochat našimi originálními výtvory.
Jelikož se čas neúprosně krátí, nezahálíme a poctivě rozvíjíme u dětí dovednosti, jež jsou zapotřebí pro zdárný vstup do 1. třídy ZŠ. Zaměřili jsme se zejména na rozvoj grafomotorických dovedností-jemná a hrubá motorika. V rámci pohybových her děti vytvářely mačkáním sněhové koule a následně procvičovaly správný způsob hodu vrchem a snažily se trefit svůj cíl. Pracujeme s pracovními sešity, kde se děti učí se sešitem správně zacházet, opatrně obracet stránky, najít dané číslo, vyplnit a samostatně dokončit zadaný úkol.