V následujícím týdnu, jak již z úvodního popisu vyplývá, jsme se zaměřili na údržbu školních záhonků. Jednalo se zejména o vypletí plevele, sázení semínek či sazenic a zalévaní zasazených plodin. V rámci údržby záhonků byla podporována kooperace dětí ve skupině, vzájemná komunikace, pěstitelské práce a manipulační činnosti.
Týden byl však zaměřen nejen na údržbu zeleně v MŠ, ale také na poznávání rodiny a sebe sama. Jelikož se blížil Den rodiny, vytvořily děti motýlí přání, které svým blízkým věnovaly. Záměr byl kladen na poznávání rodinných hodnot-láska, trpělivost, bezpečí, spolupráce a tolerance. Byly rozvíjeny všeobecné znalosti-znalost jména, příjmení, bydliště, adresy a data narození.
V rámci poznávání rodiny si předškoláci svoji rodinu také nakreslili. Děti členy domácnosti umístily na místo, které jim je nejmilejší. Naši badatelé se tak s rodinou octli na louce, na horách, na zahradě, na výletě do Prahy či ve Vesmíru. Byly podporovány předmatematické představy a to v rámci jednoduchých slovních úloh. Své hudební dovednosti děti rozvíjely při zpěvu a doprovodu písně-Muzikantská rodina. Jelikož i my ve třídě Badatelů tvoříme malou sociální skupinu, snažíme se dodržovat důležité hodnoty a užíváme si, že můžeme být spolu a sdílíme společné zážitky.