Obsah

Cesty, cestičky

Typ: ostatní
tvorba cestiček Jaké jsou na světě cesty? Kam nebo ke komu nás mohou dovézt? Jaká pravidla silničního provozu a které značky jsou pro nás důležité? Na tyto otázky jsme společně hledali odpovědi v druhém podtématu Můj dům, domov, domeček.

      Týden utekl jako voda a před námi je ještě dlouhá cesta za prožitky a poznáním. Hned v úvodu týdne se děti seznamovaly s cestičkami, hledaly mezi nimi rozdíly a obohacovaly slovní zásobu o nová slova-cesty klikaté, rovné, propletené. Cestičky si děti na základě vlastního prožitku-cesta do MŠ vytvořily vlastním kreativním způsobem, s možností výběru barvy či materiálu-temperové barvy, barevný papír. Byla rozvíjena jemná motorika, správný úchop štětce a nůžek. Dále byla budována spolupráce ve skupině při stavbě cesty příslušné barvy a dle zadaného pokynu-od jednoho bodu do druhého.

tvorba cestičekcestičky ozdobené dle fantazie dětícestičky klikaté, rovné, propletenéhotové cestičkypráce v týmustavba cestičky od jednoho bodu do druhého

         Každý den byl věnován rozvoji hrubé motoriky ať při pravidelném ranním cvičení nebo v rámci pobytu venku. Byla rozvíjena prostorová orientace a ohleduplnost vůči ostatním dětem. Bylo využito různorodého náčiní-míče, masážní ježci, obruče, smyslový chodníček a stopy na nichž děti zkoušely svou obratnost. Při pobytu venku děti projevovaly svou kreativitu při tvorbě překážkové dráhy, trénovaly jsme hod vrchem na cíl, budovali jsme spolupráci při sportovních disciplínách a byla rozvíjena rovnováha a obratnost při zdolávání dřevěných prvků-chůdy, klády.

smyslová dráhapocitový chodníčekrozvíjíme obratnostpřekážková dráha rozvíjíme práci v týmuučíme se novým sportům a přijímáme pravidla

        Bylo vytvářeno povědomí o pravidlech silničního provozu a objevovali jsme smysl slova značka-dopravní, značka ve školce. Základní pravidla byly rozvíjeny v rámci pohybových aktivit-hra na auta, řešení dopravních situací. Děti jednotlivé značky zkoumaly, všímaly si jejich tvaru a vyhledávaly dvojice stejných značek. V neposlední řadě byla rozvíjena orientace na ploše při hledání cest-nejkratší cesta na plovárnu, ke kostelu. Závěrem týdne děti vytvořily kolektivní práci, kdy znázornily na papír cesty pomocí různorodého materiálu-prostřednictvím houbiček, štětců, klacíků či válečku.

puzzle dopravních situacídopravní značkyspolečné tvořenívyužití různorodých materiálůtvořímevýsledek práce


Vytvořeno: 15. 9. 2019
Poslední aktualizace: 9. 2. 2020 20:36
Autor: