Voda spolu se vzduchem tvoří základní podmínky pro existenci života na Zemi. Voda se v průběhu nepřetržitého procesu přeměňuje na plyn (vodní pára), kapalinu (voda v oceánech, déšť) a pevné skupenství (sníh, led). Tento proces se nazývá koloběh vody. To vše se děti naučily v tomto týdnu.
Rozlišovali jsme rozdíl mezi pramínkem, řekou, rybníkem, mořem. Podívali jsme se na mapu, jak jsou vodní plochy znázorněny. Pustili jsme si Vltavu od Bedřicha Smetany a znázorňovali jsme pohyb tekoucí řeky. Zjistili jsme, že voda má takový tvar, jaký jí dáme - válec, krychle, jehlan, kvádr.
O vodě si děti nejen povídaly, ale také o ni zpívaly-Holka modrooká, Voda, voděnka, Prší prší, ... a samy přišly na celou řadu písniček, kde se vyskytuje voda. Písničky děti doprovázely Orffovými nástroji. Děti měly příležitost si zahrát na vodní xylofon a zahrát si na samostatnou sklenici prstem.
Ve výtvarných činnostech děti roztíraly špachtlí tempery a vytvořily tak hlubinu moře, kterou doplnily o siluety mořských živočichů.
I v tomto týdnu probíhala příprava předškolních dětí na vstup do 1. třídy ZŠ. Trénovali jsme a rozvíjeli předškolní dovednosti. Při plnění pracovních listů byl kladen důraz na samostatné vypracování úkolů, trpělivost a rozvoj matematické i čtenářské pregramotnosti.