Podle dávné tradice lidé vítali jaro také otvíráním studánek — symbolickým vyčištěním pramene po dlouhé zimě. Lidé si odjakživa studánek velmi vážili, jelikož prameny bývaly cenným zdrojem pitné vody. Děti byly s tradicí seznámeny a byl jim vštěpován základ enviromentálního cítění-respekt ke všemu živému, ochrana vody i přírody před znečištěním, šetření s vodou.
Zopakovali jsme si termín-Koloběh vody. Na základě obrázku děti děj popsaly a výtvarně znázornily. Byly podporovány hudební dovednosti při zpěvu lidových písní a při práci s orffovy nástroji-tvorba zvuků vody, zesílení a zeslabení zvuků.
V rámci pokusu míchání barev byl podporován badatelský duch. Vysvětlili jsme si, že mezi základní barvy patří žlutá, červená a modrá. Z těchto barev je možné namíchat jakoukoliv barvu. Prostřednictvím ubrousků voda cestovala a zároveň se barva míchala. Pozorovali jsme vzniklé barvy a jejich pigmenty.
Využili jsme slunečného počasí a vyrazili na školní zahradu, kde jsme v rámci pohybových her podporovali týmového ducha a spolupráci ve skupině. Příští týden bude doufejme více slunečný a příznivý k následujícímu tématu- Na louce a v trávě.