Obsah

Barevné čarování-Žlutá pohádka

Typ: ostatní
Sluníčko, to ale pálí,
ohřeje i velké skály.
Usmívá se na nás z nebe,
když nesvítí, to, to zebe!

A kam se nám schovává?
Kdo to za něj svítí v noci?
Měsíček mu pomáhá,
noc má pouze ve své moci.

    Během druhého podtematu jsme získávali nové poznatky o Slunci. Zjistili jsme, že Slunce je hvězda, jelikož svítí vlastním světlem, poznali jsme, že Slunce je součástí Vesmíru a pro náš život na planetě Zemi má nenahraditelný význam, ale před jeho sílou je potřeba se chránit. Každé ráno jsme z okna MŠ sledovali východ Slunce a vnímali jeho barevné spektrum -nemá pouze barvu žlutou, ale v každou denní dobu má jiné zabarvení. Vnímali jsme tvar Slunce, vyhledávali jsme předměty tvarově podobné a vnímali rozdíl mezi koulí x kruhem. 

        Děti získávaly povědomí o střídání ročních období, dne a noci, zjistili jsme, že  Země se otáčí kolem Slunce  a názorně jsme si předvedli rozdíl mezi těmito změnami. Posloupnost ročních období byla upevňována na základě písně-Jaro, léto, podzim, zima. Píseň Naše Země kulatá nás na chvíli proměnila v kosmonauty. Jelikož do nás při cestování Vesmírem narazil meteorit, musel si každý kosmonaut opravit svou raketu-vystřihnout díly rakety, vyzdobit je a slepit dohromady dle předlohy.

  Byla rozvíjena slovní zásoba při práci s pohádkovou knihou-Duhové pohádky od autorky Daniely Fischerové. Na základě pohádky děti získávaly povědomí o změnách počasí, bylo upevňováno názvosloví počasí-jasno, polojasno, zataženo a vnímaly kladné a záporné vlastnosti Slunce. Děti reprodukovaly děj pohádky a následně jsme děj pohybově dramatizovali se zapojením orffových nástrojů, šátků a hudebního doprovodu-Čtvero ročních období. Děti zjistily, jak vzniká duha a rozlišily jsme barvy základní a doplňkové.

     V rámci celého týdne jsme podporovali sportovního ducha při pravidelném cvičení  v MŠ i mimo ni. Byly rozvíjeny pohybové dovednosti-skok snožmo, hod vrchem. Dále jsme zapojili relaxační cvičení podporující koncentraci, pohybovou koordinaci a uklidnění-cvičení se sluníčkem, Pozdrav Slunci, cvičení s obručemi. Zároveň byla rozvíjena spolupráce v týmu při cvičení v družstvech-předávání obruče nad hlavou, pod nohami, proplétání obručí. Týden jsme zakončili hrou na barevné hrací trubky BOBOTUBES-děti vnímaly, že každá trubka má jiný tón, vytvářeli jsme originální zvuky a využili trubky k pohybovým hrám.


Vytvořeno: 22. 10. 2020
Poslední aktualizace: 22. 10. 2020 18:25
Autor: Eva Školoudíková